Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia Sandero ataca hatchback-urile low-cost

Dacia Sandero ataca hatchback-urile low-cost

Expansiunea Dacia pe segmentul masinilor in doua volume are in vizor majorarea vinzarilor, dar si oferirea unei alternative mai ieftine la modelele Chevrolet Aveo si Ford Fiesta.

Existenta in gama Logan a unui autoturism hatchback reprezinta o premiera pentru producatorul autohton. Clasa mica, din care va face parte si viitoarea Dacie Sandero, inregistreaza in Romania ritmuri de majorare a vinzarilor duble fata de cresterea generala a pietei.

Din punctul de vedere al unitatilor vindute, masinile din clasa mica se afla pe locul al doilea in topul segmentelor de piata, in urma autoturismelor din clasa compacta, insa diferentele sint foarte mici. Tocmai din aceasta perspectiva, realizarea unui model hatchback are scopul de a majora vinzarile producatorului autohton atit pe plan local, cit si la export. "Cel mai mare pas facut vreodata de Dacia a fost saltul Logan.
Acum Sandero este un pas firesc catre dezvoltarea gamei", considera Tudor Bratu, redactor-sef adjunct al revistei "Top Gear".
Potrivit revistei britanice "Autocar", pretul pentru Dacia Sandero pe piata din Marea Britanie se va situa la 6.500 de lire sterline, echivalentul a 8.800 de euro. Cei mai importanti concurenti pe acest segment vor fi Chevrolet Aveo in cinci usi, actualul, dar si viitorul Ford Fiesta/Verve, care ar putea fi produs la Craiova incepind cu sfirsitul anului 2008 - inceputul anului 2009, Skoda Fabia, Volkswagen Polo sau Opel Corsa.

Reteta potentialului succes este bazata pe platforma B0 a actualului Logan berlina, caruia i s-au adaugat ingrediente de design preluate de la modelul Renault Clio, diferentiind estetic viitoarea masina de liniile Loganului sedan. Cu o lungime de 4,02 metri, Sandero depaseste modelul Renault Clio 3, care masoara 3,986 de metri. Ampatamentul lui Clio 3 este de 2,57 metri, iar volumul portbagajului este de 288 de litri si poate fi extins la 1.028 de litri. Pentru Sandero, portbagajul va fi de 320 de litri, iar bancheta spate va putea fi rabatata pentru a mari volumul acestuia.
"In Romania, Sandero nu va depasi vinzarile de Logan, chiar daca arata mai bine decit acesta. Este mai scump, iar exemplul perfect dintre raportul de sedanuri vindute fata de hatchback-uri este oferit de Renault Clio. Anul trecut, din 16.183 de Clio vindute, 2.746 au fost versiuni de caroserie in doua volume, iar 13.437 - celebrul model in trei volume, Symbol. Este foarte probabil ca si in cazul lui Sandero si Logan diferenta sa fie la fel de serioasa", a mai spus Bratu.

Analistii auto cred ca noul Sandero va fi chiar o alternativa la actualul Logan si ca va atrage un public mai tinar. "Ca design, Sandero se apropie mai mult decit Logan de imaginea unui automobil modern, imprumutind ceva din formele Renaultului Clio. Chiar daca Sandero este conceput pentru pietele emergente, unde versatilitatea dicteaza proportiile caroseriei, exteriorul aduce o parte frontala fluida si un posterior placut.
Se observa o departare clara de liniile drepte si muchiile Loganului, semn ca noul model vizeaza si clientela feminina", a declarat Teodor Stefan, redactor-sef al revistei "Autoshow". "Avind in vedere disputa intensa in segmentul hatchback-urilor pe plan european, Sandero nu va avea o misiune usoara. Totusi, daca pretul este corect, noul model Dacia ar putea face o figura frumoasa in Europa.
In Romania, vinzarile lui Sandero vor fi foarte mult influentate de clientii carora nu le place felul in care arata Logan si care doresc o alternativa, la un pret apropiat", a mai spus Stefan.

Principalul concurent pe piata romaneasca pentru Sandero va fi Chevrolet Aveo in cinci usi. De altfel, Chevrolet este marca de import care a inregistrat anul trecut o crestere de 72% a vinzarilor, pina la 13.090 de unitati. Modelul Aveo a consemnat cel mai spectaculos salt, ajungind de pe locul 13 in 2006 pe pozitia a patra in clasamentul celor mai bine vindute modele din import. Vinzarile Aveo au crescut cu 83,5% anul trecut, ajungind la 8.267 de unitati. Modelul este disponibil in trei variante de caroserie: berlina si hatchback cu 5, respectiv 3 usi. Chevrolet Aveo in cinci usi are o lungime de 3,88 metri si un ampatament de 2,48 metri. Volumul portbagajului variaza de la 220 la 980 de litri. Gama de motorizari include un propulsor de 1,2 litri de 72 de cai-putere si unul de 1,4 litri si 94 de cai-putere. Cel mai ieftin Aveo in cinci usi are un pret de 8.100 de euro, cu TVA inclusa.

Lansarea modelului Dacia Sandero, prevazuta pentru aceasta toamna, va constitui si un pas inaintea celui de-al doilea mare producator de masini care va fi prezent direct pe piata romaneasca. Ford ar putea fabrica la Craiova un model de mic litraj, cel mai probabil viitoarea generatie a modelului Fiesta, prezentat la saloanele auto sub numele de Verve.
Actualul Fiesta are un pret de pornire de 8.275 de euro, fara TVA, pentru motorizarea de 1,3 litri si 70 de cai-putere. Masina in cinci usi are o lungime de 3,92 metri si un ampatament de 2,486 metri. Volumul portbagajului variaza de la 268 la 945 de litri. Pe Fiesta mai sint disponibile motorizarile de 1,4 litri si 80 de cai-putere si de 1,6 litri si 100 de cai-putere pe benzina. Propulsoarele diesel de 1,4 si 1,6 litri genereaza 68, respectiv 90 de cai-putere. F
ord Fiesta a urcat anul trecut pe pozitia a saptea, fata de locul 11 detinut in 2006, in clasamentul celor mai bine vindute modele din import. Aproape 6.800 de masini Fiesta au fost comercializate pe piata romaneasca anul trecut, cu 83% peste nivelul din 2006. "Pentru ca viitorul Ford va fi practic viitorul Fiesta, deci un model de clasa mica, Sandero va concura si noul Fiesta. Insa depinde de cum va fi pozitionat el in segment, catre low-cost sau catre premium. Este foarte probabil sa nu poti sa-ti cumperi noul Fiesta cu un pret atit de scazut ca Sandero, dupa cum foarte probabil nu vei putea sa ai dotari de nivelul celor de pe Fiesta pe un Sandero", a declarat Bratu.

Alte hatchback-uri de clasa mica cu care va concura Sandero sint reprezentate de modele precum Skoda Fabia, care se prezinta cu o lungime de 3,99 metri si un ampatament de 2,46 metri. Portbagajul este unul generos pentru clasa mica si variaza de la 300 la 1.160 de litri. Cel mai ieftin Fabia, cu motor de 1,2 litri si 60 de cai-putere, costa 8.724 de euro, fara TVA. Vinzarile Fabia au cunoscut un declin de 6% anul trecut in Romania, ceea ce s-a tradus prin coborirea de pe locul al doilea pe pozitia a sasea in topul modelelor de import. Fabia s-a comercializat in 2007 in 7.166 de unitati. Un alt competitor pe acest segment de piata este si Volkswagen Polo, fiind de altfel si cel mai scump. Dimensiunile masinii sint de 3,92 metri lungime si are un ampatament de 2,465 metri. Volumul portbagajului este de 270/1.030 de litri. Cel mai ieftin Polo in cinci usi, echipat cu motor de 1,2 litri si 60 de cai-putere, are un pret de baza de 10.394 de euro, fara TVA.

In clasa mica, Opel este prezent cu modelul Corsa. Preturile de achizitie pentru autoturismul in cinci usi incep de la 8.176 de euro, fara TVA, pentru motorizarea de un litru si 60 de cai-putere, si de la 8.765 de euro, excluzind TVA, pentru propulsorul de 1,2 litri si 80 de cai-putere. Cu o lungime de 4 metri, Corsa are un ampatament de 2,51 metri si un volum al portbagajului de 285/1.100 de litri.

<a href=http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17727&art=42903&cHash=7cd2d36e4f/ target=_blank>Cotidianul</a>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2239 ori