Dacia, "pe cai mari": export dublat, in Europa de Vest

Luni, 18 Ianuarie 2010, ora 14:16
3493 citiri
Dacia, "pe cai mari": export dublat, in Europa de Vest

"Romania a devenit abia a 4-a tara de desfacere pentru Dacia. Exportul Dacia a atins aproape 270.000 de automobile. Dinamica exportului de Dacii a fost in 2009 cea mai buna din Europa, la fel si rata inmatricularilor. In toata Europa au fost inmatriculate cu 53,6% mai multe Dacii decat in 2008, iar daca ne raportam numai la Europa de Vest, cresterea este absolut spectaculoasa: + 95%" a declarat Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia, intr-un interviu Bloombiz.

Dacia a fost plasata de automobilistii francezi pe locul al treilea in clasamentul celor mai fiabile masini, potrivit anchetei anuale a publicatiei Que Choisir. Cum comentati?

Intr-adevar, in ancheta desfasurata in Franta de revista "Que choisir" in 2009, Dacia a obtinut un rezultat exceptional: ca fiabilitate, in clasamentul general pe marci Dacia s-a clasat pe locul 3, cu un indice de fiabilitate de 92,61%, in urma Daihatsu (96,02%) si Lexus (94,13%). 

Urmeaza in clasament Honda si Toyota. De notat pozitiile pe care s-au situate cateva dintre marcile consacrate in Franta: Mercedes - locul 11, Citroen - locul 21 , Peugeot - loc 24.

 In clasamentul pe modele, la sectiunea break-uri, Dacia Logan MCV Diesel cu 5 sau 7 locuri, s-a situat pe locul 2 dupa Honda Acord, ceea ce reprezinta deasemenea un succes incontestabil.

Relevanta anchetei pe 2009 este sustinuta de faptul ca s-au prelucrat date pentru 144 modele si 34 marci, esantionul total numarand 26.277 proprietari de autovehicule.

Cat este costul mediu de intretinere a unui Logan?

“Que choisir” a calculat si cheltuielile de intretinere plus reparatii medii pe an pe marci. Din nou Dacia s-a plasat pe primul loc cu 130 Euro, urmata la mare distanta de Mazda (229 Euro), Ford (230 Euro).  Citroen-ul se afla pe locul 6 (250 Euro) si Mercedes pe locul 22 cu 434 Euro.

Sunt, in special in aceasta perioada de criza, argumentele cele mai convingatoare pe piete ca cea franceza.

Dacia a vandut anul trecut 311.282 de masini, in urcare cu 20,5% fata de 2008, insa vanzarile din Romania au coborat la 41.862 de autovehicule.

Intr-adevar Romania a devenit abia a 4-a tara de desfacere pentru Dacia. In 2009, cererea de Dacii a fost sustinuta de export, nu de vanzarile la  intern care au scazut la mai mult de jumatate fata de anul anterior.

Exportul Dacia a atins aproape 270.000 de automobile. Dinamica exportului de Dacii a fost in 2009 cea mai buna din Europa, la fel si rata inmatricularilor.

In toata Europa au fost inmatriculate cu 53,6% mai multe Dacii decat in 2008, iar daca ne raportam numai la Europa de Vest, cresterea este absolut spectaculoasa: + 95%.

Per total, bilantul este pozitiv: o crestere cu 20,5% a vanzarilor totale in 2009 fata de 2008, 2009 fiind al cincilea an consecutiv in care cifra de Dacii vandute a crescut cu peste 10%.

In 2009 Dacia a realizat o cota de piata in Romania de 28,9%, in crestere cu 1,5 % fata de anul precedent, dar piata interna a cazut pana la un nivel critic, desi programul de innoire a parcului auto a functionat, totusi o parte a anului.

Cauzele caderii pietei tin de criza si particularitatile cu care ea s-a manifestat si se manifesta la noi, dar si boom-ului, in buna parte artificial, al vanzarilor din anii precedenti, care a distorsionat cererea naturala de automobile pe piata romaneasca in 2009 si, in continuare, in 2010.

Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, datorita programului de reinnoire a parcului auto derulat de guvernul german.

In Germania Dacia a vandut anul trecut aproape 85.000 automobile, un volum care a intrecut orice asteptari. Sigur ca, in buna parte, acest succes se datoreaza programului german de innoire a parcului care s-a incheiat in octombrie anul trecut.

Dacia si-a etalat in Germania raportul calitate/pret care ramane inca foarte avantajos chiar daca prima de casare a incetat. In consecinta cererea de Dacii in Germania se va conserva la un nivel care ne incurajeaza sa speram ca in 2010 volumul de vanzari va ramane ridicat, chiar  daca nu va atinge maximul din 2009.

Fabrice Cambolive, directorul comercial al Dacia, a declarat ca Dacia va veni in intampinarea programului "Rabla" cu o serie de oferte proprii de finantare.


Domnul Cambolive si-a facut toate calculele necesare si va lua deciziile optime la momentul potrivit. Asteptam, insa,  sa fie pus efectiv in aplicare, in sfarsit, programul Rabla, urmand ca detalii suplimentare referitor la aceasta tema sa vi le prezentam cand vom lansa programul Rabla 2010.

Dacia va trebui sa faca fata asaltului masinilor coreene.

Autoturismele sud-coreene sunt un competitor de temut oriunde. In Romania cota lor de piata este in continua crestere. Astfel in 2005 aceasta cota se situa la nivelul de 2,34%, iar in 2009 a atins aproape 15%.

Este cea mai importanta crestere a cotei in piata auto din Romania in ultimii ani.

Penetratia acestora in Europa, inclusiv in Romania va creste in anii urmatori si mai rapid daca, in final, Parlamentul european nu va respinge tratatul FTA pe care Comisia Europeana l-a negociat cu Coreea de sud.

Proiectul de tratat este, din punctul de vedere al industriei auto,  inechitabil si  va adanci  dezechilibrul  intre exporturile europene de automobile  spre Coreea de Sud si cele coreene spre Europa. Pentru noi, este inca si mai inechitabil pentru ca nu exportam Dacii in Coreea de sud.

Care sunt principalele obiective pentru Dacia in 2010?

Din multitudinea de obiective pentru 2010 selectez doua: primul este sa mentinem un nivel ridicat al productiei, cat mai aproape de cadenta medie proiectata si, in al doilea rand, comercializarea Dusterului, SUV-ul Daciei, sa demareze cu succesul pe care il asteptam.

Peste două tone de trufe din Gorj vor ajunge în restaurantele de lux din Europa de Vest. Cât costă un kilogram din ciupercile rare
Peste două tone de trufe din Gorj vor ajunge în restaurantele de lux din Europa de Vest. Cât costă un kilogram din ciupercile rare
Trufele recoltate în acest sezon din pădurile Gorjului vor fi livrate în marile restaurante din Europa de Vest. Direcția Silvică Gorj va ceda dreptul de recoltare a trufelor comestibile de pe...
Veste bună pentru fanii Samsung! Seria Galaxy S25 va fi echipată cu procesoare Snapdragon 8 Gen 4
Veste bună pentru fanii Samsung! Seria Galaxy S25 va fi echipată cu procesoare Snapdragon 8 Gen 4
Potrivit surselor din industrie, planul Samsung de a echipa Galaxy S25 cu chipseturi Exynos 2500 produse în propriile fabrici de semiconductoare a eșuat. Producătorul sud-coreean este acum...
#constantin, #dacia, #export, #stroe, #suv, #vanzari , #stiri Dacia

Curs valutar

1 EUR = 4.9766 RON

-0.0002

1 USD = 4.6402 RON

-0.0062
  1. În ce oraș se află singura pizzerie din România inclusă într-un prestigios topul de profil european
  2. Prețurile au luat-o razna complet pe litoralul românesc: stațiunea care concurează cu Mamaia, din acest punct de vedere
  3. Start-Up Nation 2024, aspru criticat. Verdictul specialiștilor: „Un măr otrăvit”. Marile „hibe” ale programului de sprijin pentru noii afaceriști
  4. Furtul cablurilor de încărcare, încă un obstacol în calea popularității mașinilor electrice
  5. Premierul Marcel Ciolacu pregătește 50.000 de euro pentru o categorie de români: „Urmărește crearea unei noi clase de asistați sociali". Critici dure din partea unui cunoscut antreprenor
  6. S-au copt pepenii mai devreme în Oltenia, dar producția e mai mică. Cu ce preț se vor vinde primele lubenițe românești
  7. Programul prin care Guvernul vrea să ofere românilor 50.000 de euro, contestat de "Leii" Dragoș Anastasiu și Cristina Bâtlan: "E nevoie de un juriu"
  8. Familia Becali, gata să dea lovitura. Investiție masivă pregătită în Constanța
  9. Creatorul Start-Up Nation, Florin Jianu, a recunoscut: "Nu-și atinge potențialul". Adrian Negrescu, tranșant: "E o problemă de viziune economică"
  10. Procesele „dieselgate” din Marea Britanie au prăbușit acțiunile mai multor producători auto europeni. Ce mărci văzut cele mai mari scăderi