Intelegerea de liber schimb, prin care taxe vamale scad, reprezinta o noua amenintare a industriei auto din Europa, rapusa deja de criza.
In plina criza globala, o tara fara resurse naturale, fara minereuri, fara un sol generos, Coreea de Sud, reuseste sa aiba crestere economica. Solutia e comertul, mai nou, cu Uniunea Europeana printr-un acord de liber schimb care va fi finalizat pana la sfarsitul acestui an si care da fiori industriei auto romanesti.
Dupa doi ani de negocieri, forma finala a acordului presupune scaderi de taxe vamale de ambele parti. In timp ce produsele industriale coreene vor ajunge in Europa cu taxe mai mici, produsele agricole europene vor putea patrunde pe piata coreeana mai usor.
Industria auto din Romania reclama insa un de zastru, pentru ca masinile coreene vor face o concurenta serioasa autoturismelor din aceeasi clasa, in special celor produse la Uzina Dacia.
Acordul de liber schimb intre UE si Coreea este ca si semnat. Potrivit semnalelor politice de la Seul, acordul va fi ratificat luna aceasta de parlamentul sud-coreean.