Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia, masina cu cea mai buna valoare la revanzare in Romania

Dacia, masina cu cea mai buna valoare la revanzare in Romania
In topul modelelor cu valoare mare la revanzare, alaturi de marca nationala, conduc detasat masinile germane, urmate de cele franceze, italiene, coreene si japoneze. Marcile premium sunt printre favoritele romanilor, insa nici cele populare nu sunt date uitarii.

Piata auto second-hand este caracterizata
de o continua evolutie. Exista cateva marci cunoscute care pierd din valoarea
de revanzare chiar din prima zi de utilizare, si aici putem enumera marci
precum cele coreene, italienesti sau japoneze.



 



Exista si cateva marci care continua sa fie
scumpe chiar si dupa mai bine de 10 ani de folosinta, si aici pot fi enumerate
companii de prestigiu precum Mercedes, BMW sau Audi. Uneori aceste masini isi pastreaza
o valoare de revanzare crescuta chiar si dupa 20 de ani din momentul lansarii.
Nu brandurile premium au reprezentat tinta articolului de fata, ci acele modele
care au contat cel mai mult pentru piata de masini second-hand din Romania.
Fosta masina nationala continua sa aiba cea mai buna valoare de revanzare
dintre toate modelele comercializate in Romania.



 



Dacia, in aceeasi liga cu Ferrari sau
Rolls-Royce



 



Un model 1410, fabricat in 1991, se vinde
la un pret de 1.200 euro. Este inutil sa mai spun ca masina este conceputa in
anii ’60 si este cu mult depasita din punct de vedere tehnologic. Acelasi
model, dar produs in 2003, are un pret mediu de 2.500 euro.



 



Interesant este ca acum cinci ani Dacia
1410 se comecializa in magazinele dealerilor la un pret de aproximativ 3.500
dolari, iar acum se vinde cu 2.000 - 2.500 euro. Concluzia este ca, dupa cinci
ani de utilizare si un rulaj de 100.000 de km, modelul pitestean are aproximativ
aceeasi valoare ca in momentul in care a iesit de pe portile uzinei de la
Colibasi. Performanta este atinsa doar de nume de legenda precum Ferrari,
Lamborghini, Rolls-Royce sau cele mai exclusiviste modele. Si comparatia nu
este chiar deplasata. Ba mai mult, un model fabricat in 2004 poate ajunge sa
coste chiar 3.500 de euro, ce-i drept insa foarte rar.



 



Dacia Solenza repeta isprava
"bunicii" 1410, reusind sa fie a doua masina de pe piata, atunci cand
vine vorba despre pastrarea valorii la revanzare. Daca o Solenza in varianta de
echipare "Europa" costa aproape 4.000 euro atunci cand era noua, in
prezent si-a pastrat in mare parte pretul de achizitie. Versiunile cu dotari
mai bune, precum "Clima" sau "Scala", ajung chiar si la
5.500 euro.



 



Cele mai ieftine Dacia Solenza sunt cele
galbene, deoarece cumparatorii presupun ca au fost masini folosite pentru
taximetrie, deci si un rulaj peste medie. In prezent, pretul unei Dacii
Solenza, la mana a doua, este cuprins intre 3.800 si 5.500 de euro.



 



Dacia Logan, la mare cautare



 



Actuala masina nationala inregistreaza una
dintre cele mai bune valori de revanzare de pe piata.



La mana a doua, un Logan din 2004 costa, in
medie, 6.500 euro. Cea mai ieftina varianta costa, in 2004, aproximativ 6.300
euro, deci masina are o valoare de revanzare foarte buna.



 



Dupa 100.000 de km sa pierzi la revanzare
doar 500 de euro reprezinta o performanta de top. Modelul cu cea mai buna
valoare la revanzare, varianta de motorizare diesel de 1,5 litri. Aceasta costa,
la mana a doua, in medie, 9.000 euro, in timp ce noua ajunge undeva pe la
10.000 de euro. Opel Astra nu a reusit sa-si invinga rivalul, Volkswagen Golf
4, la capitolul vanzari. Decizia Opel de a continua productia modelului in
Polonia, sub numele de Astra Classic, a fost numai buna pentru a continua
duelul pe piata second-hand.



 



Astra are un pret de achizitie de cel putin
6.500 de euro, intr-o varianta de motorizare ceva mai slaba. Cele mai cautate
propulsoare sunt cele pe benzina de 1,6 litri si dieselul de 1,7 litri. Cine
vrea performante mai bune se orienteaza catre dieselul mai mare, de doi litri si
101 CP.



 



In aceasta varianta de motorizare si cu dotari
in plus, Opel Astra atinge chiar si valori de 10.000 euro. Pretul unui Astra
Classic nou se situeaza intre 11.500 si 14.000 euro.



 



Volkswagen Golf si Opel Astra, cele mai cautate
modele straine



 



Volkswagen Golf este o masina legendara
printre pasionatii auto din Romania, toate variantele sale, incepand cu Golf 1 si
terminand cu Golf 5, reprezentand modele cu priza la public. Cele mai cautate
modele sunt cele diesel, insa nici propulsoarele pe benzina de mic litraj nu
sunt ocolite. Volkswagen Golf 4 reprezinta, in continuare, cel mai bun
compromis intre pret-calitate, cu conditia ca masina sa nu aiba un rulaj
foarte mare. Majoritate celor care vor sa cheltuiasca intre 7.000 si 10.000 de
euro pentru o masina, aleg Golful ca alternativa la o Dacia Logan sau alt model
ieftin de productie noua.



 



Pretul mediu al uni Golf 4 este de 9.000 de
euro, insa fluctuatiile sunt destul de mari, in functie de dotari, motorizare si
mai ales valoarea rulajului, pentru ca Golf 4 a fost masina preferata ca
autoturism de flota. Un model putin rulat, fabricat in 2003, ajunge sa coste
chiar si 14-15.000 de euro.



 



Volkswagen are o prezenta puternica pe piata
auto second-hand si prin Passat, un model care a facut furori printre romanii
doritori de masini de calitate, cu preturi modice. Modelul german si-a mentinut
pretul de achizitie second-hand in urma unei oferte deosebit de variate de
motorizari, dar datorita unui nivel de echipare destul de bun.



 



Fiabilitatea Passat a convins multi
taximetristi germani care in cinci ani ruleaza masina aproximativ 600.000 de
km. Cel mai rezistent motor este cel diesel 1,9 TDI de 115 CP. In Romania,
Volkswagen Passat ajunge sa coste intre 8.000 si 10.000 euro, an de fabricatie
2000. Modelele ceva mai noi, cu putini kilometri la bord si motorizare diesel,
sar binisor de 13.000 de euro. Important este ca, indiferent de fluctuatiile
pietei sau scandalurile legate de taxa auto, aceasta masina isi va pastra o
valoare de revanzare foarte buna.



 



Opel Vectra C si Skoda Octavia I, in top



 



Opel Vectra reprezinta un alt succes al
companiei germane pe piata auto second-hand de la noi.



Modelul de clasa medie al lui Opel s-a mentinut
pe piata din Romania exact ca si in alte multe state din Uniunea Europeana. Pretul
de achizitie al unui Opel Vectra C sare de 9.000 euro, insa trebuie spus ca, in
echiparea cu motorul diesel de doi litri ajung sa ruleze fara probleme chiar si
300.000 de kilometri. Pretul de achizitie, consumul mic de carburant si dotarile
bogate fac din Vectra C o alegere destul de buna. Skoda Octavia 1, considerata
de multi romani o masina de lux, este, in fapt, un Volkswagen Golf 4, insa mai
slab calitativ.



 



Conducerea concernului Volkswagen si-a
dorit ca modelul ceh sa reprezinte o optiune mai ieftina la bestsellerul
german. Rezultatul a fost altul, si anume o masina care si-a pastrat foarte
bine pretul pe piata second-hand. O Skoda Octavia I din 1998, echipata cu
propulsorul 1.9 TDI si cu un rulaj de 100.000 de kilometri, costa peste 7.000
de euro. Modelele mai noi, construite dupa anul 2001, pot ajunge si chiar depasi
valoarea de 10.000 de euro.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 6135 ori