Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia, liderul Europei la cre?terea vanz?rilor

Dacia, liderul Europei la cre?terea vanz?rilor
In timp ce pia?a auto romaneasc? este intr-un puternic declin, Dacia este produc?torul cu cea mai mare cre?tere anual? a vanz?rilor in zona euro.
Dacia a reusit in primele 11 luni ale
anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, sa
inregistreze cea mai mare crestere a vanzarilor de autoturisme din zona
euro
si cea a statelor EFTA (Islanda, Norvegia si Elvetia).


 




Din datele
Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), in perioada
ianuarie-noiembrie 2008, constructorul autohton a vandut in Europa de
Vest peste 88.600 de autoturisme, cu 43,4% mai multe decat in perioada
similara a anului trecut. Numai in noiembrie europenii din zona euro au
cumparat in jur de 9.000 de Dacia noi
, cu 25,7% mai multe decat in
aceeasi perioada a lui 2007.


 




Masina produsa la Pitesti a atenuat astfel declinul inmatricularilor noi pentru grupul francez Renault.





Principala marca a concernului, Renault, a
consemnat o scadere de 23,4% in noiembrie
, la 69.226 de masini noi
inmatriculate, respectiv 5,3% in primele 11 luni, la 1,21 milioane de
autoturisme.




 


Trendul pozitiv se mentine in cazul Dacia si daca luam in
calcul vanzarile la 11 luni din toata Europa, cresterea marcii in zona
fiind de 8,6%. De altfel, singurele marci care au consemnat cresteri in
aceasta perioada, in afara de Dacia, au fost cele pe segmentul mediu
superior si de lux
. Este vorba, spre exemplu, de Jaguar (15,1%),
Ferrari si Maserati (14,7%), Nissan (10,1%), Smart (6,9%), Mazda (3,6%)
sau Mini (1,3%). In noiembrie, marca autohtona a consemnat in Europa un
declin de 16,4% fata de noiembrie 2007.


 




Pe piata romaneasca insa, vanzarile marcii autohtone au scazut in
noiembrie anul curent cu 52,3% fata de aceeasi luna 2007, pana la 4.698
de autovehicule. "In Europa, piata este relativ constanta datorita
politicilor serioase si stabile. In Romania, declinul vanzarilor de
autoturisme noi are in principal doua cauze: intrarea masiva in piata a
masinilor second-hand si inasprirea conditiilor de creditare
", ne-a
declarat Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1211 ori