Scumpirea carburantilor forteaza Dacia sa introduca motor de un litru. Anumite modele Dacia vor fi echipate cu sistem de climatizare si cutie de viteze automata, in timp ce gama de motorizari va fi extinsa cu un propulsor pe benzina de un litru, iar modelul Sandero va avea motor pe benzina de 1,6 litri si16 valve.
Informatiile au fost furnizate ieri de
producatorul de componente auto Continental, care va livra aceste produse pentru
Dacia, Renault si Nissan. Potrivit vicepresedintelui Dacia, Constantin Stroe,
optiuni precum cutia de viteze automata sau climatizarea sunt inutile in acest
moment in Romania, iar introducerea lor nu este de actualitate.
"In 10-15 ani probabil ca vom putea
vorbi despre cerere solida pentru masinile cu viteza automata in Romania, dar
nu mai devreme. Nu exclud ca modelele Dacia ar putea avea astfel de
sofisticari, dar cu siguranta nu in viitorul apropiat", ne-a declarat
reprezentantul producatorului auto.
Cat despre motor pe benzina de 1,6 litri si
16 valve, acesta este indisponibil momentan pe Sandero. "Deocamdata
Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare de 1,4 litri cu 8 valve si 75
de CP si 1,6 litri cu 8 valve si 90 de CP si, in plus, cele diesel de anul
viitor ofera o optiune larga clientelei", a mai spus vicepresedintele
Dacia.
Motorul de benzina de un litru este deja
disponibil pe modelele Sandero si Logan vandute in Brazilia sub marca Renault.
Performantele acestei motorizari sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4
litri montat pe cele doua modele disponibile in Romania.
Sandero mai puternic
Stroe sustine ca aceste componente sunt
produse in special pentru marcile Renault si Nissan. Totodata, SUV-ul ce va fi
lansat de Dacia in 2009 ar putea fi primul model ce va beneficia de aceste
echipari, dar nu in prima perioada de la lansare.