Dacia a comercializat, in primul semestru din acest an, la nivel european, un numar de 117.131 unitati, cu 28,6% mai mult decat realizase in perioada similara a anului trecut, reiese din datele Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA), care preia statisticile ACEA.
La nivel european, dupa primele sase luni din 2009, cota de piata a Dacia a crescut cu 45%, comparativ cu semestrul 1 2008, la 1,6%.
La nivelul lunii iunie, Dacia a comercializat, in Europa, 27.144 unitati, in crestere cu 58,2% fata de iunie 2008.
Cota de piata a Dacia a fost in Europa, luna trecuta, de 1,9% fata de 1,2% in iunie 2008, informeaza NewsIn.
Conform datelor CCFA, care preia statistici ale Asociatiei Producatorilor Europeni de Autovehicule (ACEA), Dacia este singurul brand care are o crestere de acest nivel pe primul semestru, comparativ cu perioada similara a anului trecut, in conditiile in care numai trei alte marci se afla in crestere: Hyundai (15,7%), Alfa Romeo (10,4%) si Volkswagen (0,2%).
Vanzarile de autoturisme noi din Europa au crescut cu 2,4% in iunie, sustinute de programele de prime de casare din mai multe tari ale Uniunii. In primele sase luni ale anului, vanzarile de autoturisme au scazut in Europa cu 11%, care, in statisticile ACEA, include cele 27 de state ale Uniunii Europene (UE) si tarile din Asociatia Europeana a Liberului Schimb, precum Cipru si Malta.