Vanzarile globale ale automobilelor low-cost, din care face parte si Dacia cu modelele Logan si Sandero, vor creste cu 500% la nivel global pana in 2010, potrivit firmei de consultanta A.T. Kearney. In general, masinile din segmentul low-cost fac parte din clasa mini sau mica, care includ modele precum Ford Ka, Renault Clio, Chevrolet Spark, Hyundai Getz sau modelele Logan si au preturi cuprinse intre 1.500 si 5.200 de euro.
In prezent pe piata europeana, Dacia, datorita gamei de modele low-cost, a fost printre singurele marci care a inregistrat o crestere a vanzarilor de pana la 40%, prin intermediul programelor de tip "Rabla" din Europa de Vest, informeaza Ziarul Financiar.
Pe de alta parte patru constructori si-au anuntat intentia de a intra pe segmentul masinilor low-cost.
Primul, Volkswagen, care in 2010 va lansa un model low-cost bazat pe noul model de clasa mica Polo si care va avea un pret de pornire de aproximativ 2.400 de euro.
In 2011 Renault in colaborare cu grupul indian Bajaj va lansa pe piata din India un model concurent cu Tata Nano, cu un pret de aproximativ 1.500 de euro, in timp ce Toyota si Daihatsu vor prezenta un model low-cost care va porni de la 3.400 de euro si va fi realizat pe platforma actualului mini, iQ, iar cel de-al patrulea constructor care va lansa un model low-cost va fi Hyundai, in 2012.