Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Boagiu vrea sa stie pana unde se merge cu politizarea

Boagiu vrea sa stie pana unde se merge cu politizarea

Anca Boagiu, Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a declarat ca intreaga clasa politica romaneasca ar trebui sa renunte la "fariseism" si sa decida pana unde merge politizarea, conform NewsIn.

"Cred ca este cazul ca intreaga clasa politica romaneasca sa renunte la farisesim si sa decida o data pana unde se merge cu politizarea. Toata lumea se ascunde dupa degete, fiecare zice: 'nu, partidul celalalt a facut'. Este fals, toate partidele au facut, pentru ca niciodata in politica nu a existat dorinta sa se decida pana unde se poate merge cu politizarea", a spus Boagiu.

Ministrul a precizat ca pozitia FMI este sa nu fie politizate pozitiile de director general, fiind necesar ca numirile politice sa se opreasca la nivelul secretarilor de stat.

"Vom lua modelul de la sistemul bancar, care ne da siguranta ca in Consiliile de Administratie vom avea nu oameni care habar nu au de domeniul respectiv, ci vom avea oameni care stiu cum se gestioneaza o companie, care stiu ce masuri trebuie luate si cum sa stopeze cheltuielile inutile, care inca se mai fac doar pentru ca acestia au in spate sustinere politica", a adaugat Anca Boagiu.

Ministrul Transporturilor a explicat ca managementul defectuos a dus ca, in septembrie 2010, arieratele din ultimii zece ani sa fie numai la companiile de cale ferata.

"Avem nevoie de investitori si va dau exemple doua companii cu care lucram foarte bine: Dacia Pitesti si Ford Craiova. Din pacare, avem o infrastructura invechita si, ca o noutate, pun pe locul 1 calea ferata si pe locul 2 drumurile. Problema in Ministerul Transporturilor a fost gestionarea banilor haotic, chiar fraudulos, in unele cazuri. Suntem o tara cu companii de stat mamut, care traiesc din subventii", a mai spus Boagiu.

Aceasta a precizat ca spera ca, in maximum doua saptamani, Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor sa judece cele patru contestatii pentru ultimele patru tronsoane de autostrada de pe Coridorul IV Paneuropean si sa fie semnate contracte insumand alte 500 de milioane de euro pentru autostrazi.

 

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 1426 ori