De astazi, proprietarii masinilor mai vechi de zece ani pot merge la dealerii auto pentru a contracta o masina prin programul “Rabla”.
Numarul locurilor in 2009 a fost crescut la 60 de mii de masini, fata de 40 de mii in 2008, a crescut si prima de casare, de la 3.000 la 3.800 de lei si a scazut vechimea masinilor la 10 ani, dupa ce in 2008 puteau fi casate doar masini de 12 ani sau mai mult.
Cele mai solicitate au fost, in 2008, automobile Dacia. Din aproape 10.000 de autoturisme pentru Dacia, au ramas nevandute mai putin de 900.
Cele mai multe masini ramase nealocate prin programul “Rabla 2008” au fost la Skoda, Volkswagen, Audi si Seat, care au totalizat 2.082 unitati necumparate din totalul prevazut in program. Dealerii Opel si Chevrolet au ramas cu 2.074 masini neaccesate prin program, Fiat cu 1.489 masini si Hyundai cu 1.214 unitati, aproape jumatate din cota alocata.
Dacia: alocarea nu functioneaza bine
Francois Fourmont, director general Automobile Dacia spune ca sistemul de distributie la „Rabla” nu lasa libertate clientului. „Clientul nu poate merge la orice concesionar. La noi, cota nu e reprezentantiva pentru asteptarile clientilor”, spune Fourmont, citat de Adevarul.
„De doi ani le explicam celor de la Ministerul Mediului ca acest sistem ingradeste libertatea clientului, dar lucrurile nu au fost remediate”, mai spune directorul general de la Dacia.