Acasa la Dacia (2)

Miercuri, 29 Aprilie 2009, ora 10:15
3715 citiri
Acasa la Dacia (2)

Uzina Dacia de la Mioveni este situata la aproximativ 130 km de Bucuresti si asigura atat productia gamei de vehicule Dacia (Logan berlina, Logan MCV, Logan Van, Logan Pick-Up si Dacia Sandero), cat si fabricarea de piese de schimb. Ansablul de la Mioveni este structurat in 3 parti distincte care permit functionarea neintrerupta a fabricii: Uzina de Vehicule, Uzina Mecanica, si Directia Logistica.

Uzina de vehicule este organizata in patru departamente principale, fiecare reprezantand o etapa din productia de masini. Odata parcurse cele patru etape, masinile sunt distribuite in retea.

Presajul

Presajul reprezinta inceputul procesului de fabricatie a unui vehicul si consta in transformarea materiei prime, livrate sub forma de tabla din aluminiu, in piese de caroserie. Piesele astfel ob?inute sunt trimise in departamentul Caroserie ?i spre clien?ii externi, prin intermediul centrului logistic ILN-RIR.

Foto: Sectia de presaj

40% din activitatea presajului este dedicata realizarii de piese pentru celelalte uzine Renault din lume care fabrica Logan. Presajul este format dintr-un total de 104 prese si zilnic se consuma peste 900 tone de tabla.

Caroseria

Caroseria este a doua etapa a procesului de fabricatie si locul unde  piesele din tabla de aluminiu sunt asamblate prin sudura si, impreuna cu elementele mobile, formeaza caroseria masinii. Asamblarea pieselor se face cu ajutorul a 900 aparate de sudura.

Foto: Sectia de sudura

Vopsitoria

Vopsitoria, a treia etapa a procesului de fabricatie, are ca misiune protejarea caroseriei impotriva coroziunii si realizarea unui aspect final conform exigentelor de calitate.  Tot procesul de vopsitorie presupune 6 etape.

Montajul

Montajul reprezinta ultima etapa a procesului de fabricatie. In aceasta etapa sunt asamblate si montate elementele mecanice (grupul motopropulsor, puntea spate), postul de conducere, oglinzile si elementele interioare ale vehiculului (mochete, scaunele etc.).

Foto: Sectia de montaj

Uzina Mecanica Dacia se ocupa cu producerea de piese din aluminiu, cu uzinajul si asamblarea motoarelor, cutiilor de viteze si transmisiilor pentru vehiculele din gama Dacia si pentru vehiculele Renault produse in intreaga lume.

Uzina Mecanica Dacia are peste 2000 salariati si este organizata in 4 departamente de fabricatie:

Departamentul Motoare, unde se fabrica piesele componente pentru motoare, asamblarea acestora, precum si uzinarea pieselor de schimb pentru motorul C si cutii de viteze NG.

Dupa cum ii spune si numele, in Departamentul Cutii de Viteze J si Transmisii  se fabrica cutii de viteze JH, transmisii GE/GI si piese componente pentru aceste organe mecanice, dar si pentru cutia de viteze TL4.

In Departamentul Cutii de Viteze TL se produc cutii de viteze TLx (MT1). Aceasta este o cutie manuala de ultima generatie si este prima cutie de viteze comuna a Aliantei Renault-Nissan. Are 6 rapoarte si este capabila sa transmita un cuplu de pana la 240 Nm. Este adaptata noilor motoare pe benzina de 1,8 l si 2,0 l si motoarelor diesel de 1,5 l. Capacitatea actuala de productie este de 5.000 de cutii de

viteze/saptamana, productie destinata in totalitate exportului catre uzinele Aliantei.

Cutia de viteze TL fabricata la Dacia se regaseste pe diverse modele Renault (Clio, Modus, noul Kangoo, Megane, Scenic, noua Laguna) si pe modele Nissan (Tiida, Sentra, Versa, Latio, Livia, Note, Qashqai).

Foto: Motor de Renault Kangoo

Departamentul Aluminiu produce piese turnate din aluminiu pentru cutiile de viteze si motoarele fabricate la Dacia si pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud, Africa, Asia.

In 2007, Uzina Mecanica a produs:
- 248.727 motoare (benzina 1,4 si 1,6l si diesel 1,9l)
- 261.715 cutii de viteze J
- 232.576 transmisii GE/GI
- 7.512 tone de piese brute din aluminiu
 
In 2008, Uzina Mecanica a produs:
- 256.872 motoare (benzina 1,4 si 1,6l si diesel 1,9l)
- 340.944 cutii de viteze (JH- cu cinci trepte si  TL4-cu 6 trepte )
- 286.982 seturi transmisii
- 7.402 tone de piese brute din aluminiu 

Directia Logistica Centrala Dacia reprezinta legatura intre Directia Comerciala, a carei misiune este vanzarea de vehicule, si Uzinele Vehicule si Mecanica, ce au ca misiune fabricarea de vehicule. Directia Logistica are 600 de salariati.

In cei peste 40 de ani de existenta, Uzina a produs 7 modele diferite (Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia Nova, Dacia SupeRNova, Dacia Solenza, Dacia Logan, Dacia Sandero) si mai mult de 3 milioane de vehicule. La 1 octombrie 2007, cadenta de fabricatie a Uzinei Vehicule era de 50 vehicule pe ora, adica 1.050 vehicule pe zi. Cadenta actuala de fabricatie a uzinei este de 1200 de vehicule pe zi, urmand sa creasca la 1.340 de unitati, incepand cu data de 15 iunie. Totalul efectivelor Uzinei Vehicule se ridica la in prezent la peste 8000 de salariati.

Foto: Directia Logistica

In ce-a de-a treia parte a materialului realizat Acasa la Dacia va vom prezenta cotele de piata ale primelor cinci marci de autoturisme pe anul 2008.

Un articol de Gabriela Garjoaba

Foto: Auto.ro

 

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#dacia, #mioveni, #renault, #uzina, #vehicule , #stiri Dacia