Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Dacia impulsioneaza afacerile Renault: Profitul gruplui creste cu aproape 60%

Dacia impulsioneaza afacerile Renault: Profitul gruplui creste cu aproape 60%


Succesul de care s-a bucurat marca Dacia pe pietele internationale, impreuna cu reducerea costurilor, au contribuit la rezultatele bune obtinute de Renault anul trecut, cand profitul operational a crescut cu aproape 60%, la 1,24 miliarde de euro.

Veniturile Renault au avansat anul trecut cu 0,5%, la 40,93 miliarde euro, potrivit raportului financiar prezentat joi de grupul francez, citat de
Mediafax.

Volumul vanzarilor de autoturisme si vehicule comerciale usoare a urcat cu 3,1%, de la 2,548 milioane unitati la 2,628 milioane unitati, crestere de aproximativ 79.500 de masini.

Dacia a livrat anul trecut aproape 430.000 de masini, in urcare cu 19,3% fata de 360.000 unitati in 2012, generand astfel o crestere de peste 60.000 de autovehicule. Vanzarile marcii Renault au urcat anul trecut cu 0,4%, de la 2,122 la 2,131 milioane unitati.

Profitul operational raportat de Renault pentru 2013 depaseste media estimarilor analistilor contactati de Bloomberg, care anticipau un rezultat de 1,06 miliarde euro.

Compania prognozeaza vanzari si profit operational in crestere pentru acest an, in contextul stabilizarii pietelor europene. Pe de alta parte, cresterile pietelor emergente, cea mai importanta dintre acestea fiind China, sunt "incerte" in viitorul apropiat, noteaza Renault.

Renault, detine 43% din actiunile Nissan, a anuntat joi ca tinteste, in termen de trei ani, venituri anuale de 50 miliarde euro si un randament al vanzarilor de peste 5%. Obiectivul privind profitabilitatea se bazeaza in principal pe taieri de costuri, inclusiv pe reducerea fortei de munca si inghetarea salariilor, masuri agreate cu sindicatele in urma cu un an.

Renault a fost singurul dintre cei mai mari cinci producatori auto din Europa (UE plus Elvetia, Norvegia, Islanda) care a inregistrat anul trecut vanzari in crestere pe segmentul autoturismelor, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Cresterea s-a datorat in principal marcii Dacia, care a inregistrat vanzari in urcare cu 23%, acoperind declinul de 1,5% al marcii Renault.

Renault si Nissan, care au format o alianta in 1999, tintesc sinergii de cel putin 4,3 miliarde euro pana in 2016, prin intensificarea cooperarii in zone precum dezvoltarea, productia, aprovizionarea si resursele umane.

Renault a precizat joi ca Nissan a contribuit cu 1,5 miliarde euro la profitul de anul trecut. De asemenea, directorul financiar al Renault, Dominique Thormann, a precizat intr-o conferinta ca efectele variatiei de curs valutar au redus cu 619 milioane euro profitul operational de anul trecut.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Mediafax
Articol citit de 1237 ori
Citeste mai multe despredacia renault rezultate renault