Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Investitie de succes: Cum a ajuns Dacia sa "tracteze" grupul Renault in topul vanzarilor

Investitie de succes: Cum a ajuns Dacia sa "tracteze" grupul Renault in topul vanzarilor


Numarul de autoturisme de Dacia inmatriculate in UE au crescut cu 21,1% in primele 11 luni, la 260.498 unitati, si cu 31,1 % in noiembrie, cand au fost inmatriculate 24.641 de unitati. Pentru acest interval din 2013, Dacia a avut cea mai buna evolutie intre marcile din piata europeana, insa in luna noiembrie a fost depasita de Lexus, Mazda si Mitsubishi.

In acelasi timp, Dacia si-a imbunatatit cota de piata in 2013, ajungand la finalul lunii noiembrie la 2,4%, fata de 1,9% in primele 11 luni din 2013.

Din punct de vedere al volumului total al automobilelor inregistrate in UE produse de aceste trei companii, numarul de unitati se situeaza sub cel al Dacia.

Grupul Renault, in crestere in UE, sustinut de Dacia

Grupul Renault a avut una dintre cele mai bune evolutii in UE in primele noua luni, fiind depasit doar de Mercedes si Jaguar, care produc masini dintr-o clasa superioara, si de Mazda, insa ultima cu un volum de circa opt ori mai mic.

La nivel de grup, Renault a avut o crestere a numarului de automobile de pasageri inmatriculate in UE de 2,4% in primele 11 luni, la 979.171 unitati, datorita evolutiei bune a marcii Dacia, marca Renault avand o scadere cu 3%, la 718.673 de unitati.

In luna noiembrie, grupul Renault a crescut cu 9,9%, la 88.984 automobile, iar marca cu acelasi nume, cu 3,5%, la 64.343 inmatriculari de automobile de pasageri noi.

Care sunt avantajele aduse de Dacia

Dacia sustine intregul grup Renault, datorita avantajelor oferite de locatia fabricii din Romania. Astfel, autovehiculele produse la Mioveni ofera un raport pret/calitate/prestatii/fiabilitate considerat de grup "imbatabil".

In acelasi timp, peste 90% din productia Uzinei Vehicule de la Mioveni este exportata in 37 de tari de pe patru continente.

Dacia a luat fiinta in anul 1966, iar dupa doia ani, a fost produsa prima Dacia 1100 sub licenta Renault 8.In anul 1999, Renault a achizitionat 51% din capitalul societatii in urma procesului de privatizare, iar in prezent detine 99,43% din capitalul Dacia.

Compania a parcurs un amplu program de modernizare: refacerea instalatiilor industriale, reorganizarea retelei de furnizori, reconstructia retelei comerciale, reorganizarea activitatilor si formarea angajatilor.

Investitiile totale realizate de Renault la Dacia, de peste 1,6 miliarde euro, au contribuit la pozitionarea Dacia ca una dintre cele mai importante companii din economia romaneasca, cu o contributie semnificativa la produsul intern brut si la exporturile tarii.

Obiectivul anuntat de Dacia este acela de a produce o gama de vehicule robuste, fiabile si accesibile pentru clientii romani si straini, la standarde de calitate Renault.

Dacia este a doua marca a Grupului Renault. Conform sondajelor realizate de institute si publicatii de specialitate, clientii Dacia se declara foarte satisfacuti in legatura cu calitatea masinilor produse la Mioveni.

Numarul de inmatriculari auto din Romania a scazut

In acelasi timp, piata din Romania a inregistrat o scadere, atat la nivelul primelor 11 luni, cat si a lunii noiembrie.

Numarul de automobile noi de pasageri inmatriculate in Romania in perioada ianuarie-noiembrie a scazut cu 15,4%, la 52.141 unitati, de la 61.608 anul trecut, iar in noiembrie, cu 3,9%, la 5.474 automobile, de la 5.698.

Piata auto din UE a scazut in primele 1 luni, cu 2,7%

La nivelul Uniunii Europene, numarul de inmatriculari de automobile din perioada ianuarie-noiembrie a scazut cu 2,7% (10.945.360 de automobile) fata de acelasi interval din anul anterior, conform datelor furnizate de European Automobile Manufacturer's Asociation (ACEA), dupa ce principalele piete au din uniune au inregistrat scaderi. Astfel, piata auto din germania a coborat cu 4,9%, cea franceza, cu 7,1%, iar cea italiana cu 7,7%.

In acelasi timp, numarul de automobile de pasageri inregistrate in Spania a crescut cu 2,1%, iar in Marea Britanie, cu 9,9%.

O alta marca prezenta in Romania, Ford, a avut o evolutie negativa in tarile din Uniunea Europeana, inregistrand o scadere cu 4,6% in primele 11 luni, cand au fost inmatriculate 816.373 unitati, fata de 856.050 in aceeasi perioada din 2012. In noiembrie, Ford a coborat cu 1,8%, la 67.897 automobile noi de pasageri inmatriculate.

Estonia, cea mai mare crestere a pietei auto

Estonia a inregistrat in primele 11 luni ale anului cea mai mare crestere a numariului de inmatriculari de automobile noi de pasageri, respectiv 14,1%, insa volumul este redus, de numai 18.508 unitati.

In acelasi timp, cea mai accentuata scadere (36,8%) a fost in Cipru, unde au fost inmatriculate doar 6.566 unitati.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1773 ori
Citeste mai multe despreDacia vanzari piata auto Dacia Europa