Inmatricularile Dacia in Elvetia au ajuns la 6.205 unitati anul trecut, iar in primle noua luni ale acestui an au depasit 4.000. In prezent, marca controlata de grupul francez Renault are o cota de piata de aproape 2% in Elvetia.
Cota de piata a Dacia in Elvetia se situeaza la 1,9%, fata de 10,5% in cazul liderului Volkswagen sau 5% - 6% pentru Renault. Dacia depaseste, insa, Seat (cota de piata de 1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).
Dacia este vanduta in Elvetia din 2006, conform Mediafax.
Marca pare a fi un succes surprinzator pe o piata destul de exigenta, dar nu este singurul caz de acest fel, afirma seful SwissAuto, Andreas Burgener.
"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto.
De-a lungul anilor, producatorul nipon a reusit sa concureze si sa depaseasca modelele traditionale. Publicatia se intreaba daca Dacia ar putea eventual sa aiba evolutie similara.
Renault a deschis un centru nou la Marly, Elvetia, unde, din cele 25 de modele expuse, un sfert sunt marca Dacia.
Incepand cu acest an, Dacia are si un model care se adreseaza familiilor, Lodgy, care este insa este putin probabil sa detroneze Duster. SUV-ul genereaza 44% din vanzarile Dacia.
Lansare Dacia Lodgy: Tot ce trebuie sa stii despre noul model. Vezi poze
In doar cativa ani, constructorul Dacia cu autoturismele sale ieftine s-a impus pe piata automobilelor gratie unui concept inedit ale carui beneficii ajuta acum compania-mama, Renault, sa se mentina intr-o perioada de criza economic
Dacia s-a impus cu modelul sau "low cost" pe piata automobilelor (AFP)