Guvernul anunta ca amana cu aproape 10 ani constructia autostrazii Pitesti-Sibiu, cel mai important proiect de infrastructura pentru industria si exporturile locale, si alege constructia unei autostrazi "de weekend".
Surse oficiale din cadrul Dacia, cel mai mare exportator roman, afirma ca decizia de a demara proiectul autostrazii Comarnic-Brasov si de a amana cu aproape zece ani constructia celei dintre Pitesti si Sibiu afecteaza competitivitatea economica a Romaniei si transmite un semnal negativ investitorilor.
"Este o nebunie sa iei in discutie competitia dintre cele doua artere. Guvernul ignora faptul ca pe Brasov nu este un traseu validat de UE si ignora faptul ca traseul Pitesti-Sibiu face parte dintr-un coridor international. Promisiunea facuta in Parlament cu privire la autostrada Pitesti-Ramnicu Valcea si Valcea-Sibiu pana in 2022 a fost facuta sa ne astupe gura", au declarat surse din cadrul uzinei Dacia. Lipsa unei autostrazi pe Valea Oltului intre Pitesti si Sibiu costa uzina Dacia anual peste 10 mil. euro, in conditiile in care costul pe fiecare masina transportata la export creste cu 60 de euro pe unitate.
Viteza medie comerciala pe Valea Oltului este de 37 km/h, iar daca ar fi autostrada, indiferent de traseu, camioanele ar putea circula cu 60-80 km/h, inregistrand atat o economie de timp, cat si de bani.