Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

"Ciocolata belgiana" ar putea deveni marca inregistrata

"Ciocolata belgiana" ar putea deveni marca inregistrata


Producatorii belgieni de ciocolata considera ca celebrele lor praline ar trebui sa aiba parte de o protectie similara de care se bucura sampania frantuzeasca sau sunca de Parma din Italia.

Ei vor ca termenul "ciocolata belgiana" sa fie marca lor exclusiva si isi doresc de asemenea sa lupte impotriva rivalilor straini care isi prezinta produsele sub titulaturile de "stil belgian" sau "reteta belgiana", relateaza Reuters.

Potrivit producatorilor belgieni, imitatorii le afecteaza vanzarile si submineaza garantia de calitate construita timp de un secol, de cand Jean Neuhaus a inventat pralinele, in 1912.

Strategie pentru Uniunea Europeana

Federatia producatorilor din acest domeniu se va intalni incepand de luna viitoare cu guverne regionale pentru a decide modul in care Belgia ar putea cere Uniunii Europene sa protejeze tipurile de ciocolata belgiana si, eventual, sa obtina o marca inregistrata pentru a-si proteja produsele.

"Ce ne intristeaza pe noi este ca foarte des imitatiile nu se ridica la standardul originalelor", a spus Jos Linkens, director executiv al Neuhaus, intr-un interviu pentru Reuters.

"Daca ciocolatierii de top din intreaga lume ne-ar copia, poate ca am fi fericiti. Insa nu vrem ca imaginea calitatii sa aiba de suferit", a spus Linkens, care este de asemenea presedintele federatiei belgiene Choprabisco, care ii reprezinta pe producatorii de biscuiti, ciocolata si produse de cofetarie.

Ciocolata "elvetiana" este deja marca inregistrata

Belgia se mandreste cu arta sa in domeniul ciocolatei. In Belgia exista peste 200 de firme de ciocolata si peste 2.000 de magazine, muzee sau ateliere de ciocolata. Cel mai cunoscut muzeu este Muzeul de cacao si ciocolata din Bruxelles.

In ciuda calitatii lor, la fel ca alte bunuri de lux, vanzarile de ciocolata belgiana au stagnat sau au scazut in Europa sau America de Nord, insa acest lucru este compensat de cresterea vanzarilor pe pietele emergente.

Elvetia, faimoasa pentru ciocolata sa cu lapte, a fost mai activa in a-si proteja brandurile interne.

Federatia elvetiana a producatorilor de ciocolata, CHOCOSUISSE, a inregistrat termenii "elvetian" si "Elvetia" in Uniunea Europeana, SUA si Canada si lucreaza la respectarea acestor drepturi.

Federatia are angajati care se ocupa numai de aceasta problema si cheltuie pana la 80.000 de franci elvetieni (peste 85.000 de dolari) pe an pentru plata avocatilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Agerpres
Articol citit de 4187 ori