Starbucks, cel mai mare lant de cafenele din lume, confruntat cu o scadere semnificativa a vanzarilor in SUA si Europa, a anuntat ca va investi in India, una dintre putinele piete unde brandul nu era, inca, prezent.
Managerii Starbucks ar putea descoperi ca o schimbare a strategiei de business, respectiv scaderea pretului la bauturi cu pana la 33%, ar putea fi mult mai profitabila, scrie Bloomberg. Pe piata din India, Starbucks s-a aliat cu Tata Global Beverages Ltd si va deschide primul magazin vineri, intr-un cartier de lux din sudul orasului Mumbai.
Cafeaua, "ultima victima" a crizei din sudul Europei
Starbucks intra in tara asiatica pentru a contracara efectele scaderii vanzarilor din SUA si Europa. Pe piata americana, lantul de cafenele a inregistrat vanzari cu 70% mai mici, conform datelor Bloomberg. India s-ar putea dovedi o piata de desfacere extrem de potrivita pentru Starbucks, in conditiile in care consumul de cafea s-a dublat, in ultimii 10 ani.
Principalii concurenti pe care va trebui sa ii depaseasca lantul american de cafea sunt o divizie italiana a companiei Lavazza si Cafe Coffee Day, care face parte din conglomeratul Amalgamated Bean Coffee, cel mai mare exportator de cafea bio din India.