Afacerile, ca un joc de sah: de ce sa-ti gandesti mutarile in avans

Joi, 04 Noiembrie 2010, ora 17:00
2141 citiri
Afacerile, ca un joc de sah: de ce sa-ti gandesti mutarile in avans

Pentru a reusi ca si antreprenor trebuie sa cultivi abilitatea de a premedita cel putin o mutare inainte. Ar fi extraordinar sa poti sa planifici 10 sau macar 3 miscari in afaceri, insa cu totii stim ca afacerile au mai multe variabile decat sahul, iar regulile jocului se schimba constant, spun specialistii de la Entrepreneur.com.

Anticiparea este o abilitate absolut necesara, deoarece daca tu esti in masura sa prevezi miscarile pe piata, fie ele si minore, recompensele pot fi spectaculoase.

Urmeaza acesti cinci pasi pentru a invata cum sa premeditezi miscarile in afaceri:

Pune limite intre tine si afacerea pe care o detii


Nu te lasa absorbit in afacerea ta: lucreaza la business-ul tau, nu in acesta. Unii antreprenori mediteaza cel mai bine in timpul ce fac dus sau joaca tenis.

Indiferent daca acest truc functioneaza sau nu si la tine, trebuie sa cauti un loc care sa-ti permita sa meditezi la intrebarile ce te framanta.

Gandeste-te la vectori

Ideea de "vector" implica atat forta cat si directie.

Gandeste-te care forte din exterior actioneaza asupra afacerii tale, si din ce sursa.

De exemplu, daca in acest momemt sa lucreaza la o propunere de lege care ar putea schimba sensul spre care se indreapata industria, ar trebuie sa gandesti in perspectiva si sa vezi ce e de facut daca aceasta va fi aprobata.

Actioneaza cand esti intr-adevar pregatit


Trebuie sa fii cu putin inaintea timpului tau - trebuie sa te astepti sa fii frecvent scos din afara zonei tale de confort. Obisnuieste-te sa operezi avand datele incomplete.

Incearca sa iei deciziile in afaceri bazandu-te pe fapte, cand este posibil.

Stabileste cum preferi sa lucrezi: presat de timp sau avand date incomplete.

Nu gandi in locul clientilor


Mai bine studiaza-le preferintele si nevoile. Actiunile sunt mai importante decat vorbele, asadar este de preferat sa studiezi comportamentul clientilor decat sa-i intrebi direct pe ei.

De asemenea, este bine de stiut ca nu exista prea multe perspective referitoare la nevoile si actiunile clientilor.

Nu te asteapta la validare sociala si confort.


De fapt, trebuie sa te astepti exact la contrariul acestora. Cand operezi in afara limitelor stabilite, incalci intelepciunea conventionala.

Nu te sincronizezi cu ceea ce majoritatea oamenilor fac sau cred ca este normal sa faca.

Concurentii tai au tendinta sa rada de tine sau sa te ridiculizeze.

Mai bine incearca sa evaluezi posibilitatea aplicarii pentru un credit care sa te ajute sa implementezi ceva ce nu a mai fost facut inainte.

#business afaceri sah mutari avans , #Credite CAR