Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cosmote si Romtelecom anunta venituri in crestere

Cosmote si Romtelecom anunta venituri in crestere


Cosmote a anuntat o crestere a numarului de clienti business cu 30% pentru primul trimestru din 2012, numarul total de utilizatori ai Cosmote Romania ajungand astfel la 6,4 milioane - cifra care include si abonatii Zapp.

Din cei 6,4 milioane de utilizatori Cosmote, proportia abonatilor a crescut la 23,4%, fata de 22,4% in primul trimestru al anului trecut, ca rezultat al cresterii pe segmentul de business si al ofertelor atractive, sustin reprezentantii Cosmote.

De altfel, Cosmote anunta ca in portofoliul sau de parteneri business a intrat si una dintre cele mai mari banci romanesti, Bancpost, pentru servicii de date. Utilizatorii au cheltuit mai multi bani in acest trimestru fata de anul trecut, venitul mediu per utilizator crescand cu 9,1%.

De altfel, si baza de clienti 3G a cunoscut o crestere semnificativa, de 74% in trimestrul care s-a incheiat in martie.

Veniturile totale ale Cosmote in primul trimestru al 2012 au atins 117,4 milioane de euro, o crestere de 9,4% fata de aceeasi perioada a anului precedent. Veniturile din servicii au inregistrat cresteri de 5,4%, comparativ cu 2011. Si valoarea castigurilor operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor a crescut cu 44,7% in aceeasi perioada, reflectand o strategie comerciala de succes, dar si imbunatatiri operationale.

"Cosmote Romania a continuat sa isi imbunatateasca performanta si in acest trimestru, inregistrand cresteri semnificative pe mai multe segmente, in pofida mediului economic dificil si a competitiei intense", a declarat Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer Cosmote Romania.

La finalul lunii martie, Cosmote are 580 de puncte de vanzare in intreaga tara si o cota de piata de 24%.

Romtelecom isi revine

Romtelecom, compania care a fuzionat cu Cosmote Romania, a inregistrat o scadere a veniturilor de 3% de la an la an, comparativ cu 8% inregistrata anul trecut. De altfel, valoarea EBITDA Pro Forma a fost de 40,4 milioane euro.

De asemenea, cheltuielile operationale ale companiei au scazut cu 2,8% in primul trimestru al 2012, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita reducerilor de personal si a costurilor echipamentelor.

Conform companiei, aproximativ jumatate dintre clientii companiei folosesc doua servicii in gospodarie - TV sau broadband si voce fixa. Acesta este, conform comunicatului de presa, rezultatul strategiei de promovare a pachetelor, care pot fi personalizate de clienti in functie de propriile nevoi. Acestea sunt, in acelasi timp si mai avantajoase din punct de vedere al preturilor.

Numarul utilizatorilor de internet si TV a continuat sa creasca, ajungand la 2,3 milioane in primul trimestru al 2012.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1577 ori