Trenul Hyperion fabricat la Craiova va circula, de la 1 august, pana la Constanta

Joi, 31 Iulie 2014, ora 09:16
3827 citiri
Trenul Hyperion fabricat la Craiova va circula, de la 1 august, pana la Constanta

Trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic, va circula, de la 1 august pana la 13 septembrie, pe ruta Craiova-Bucuresti-Constanta si retur, biletele putandu-se procura la urcare.

Radu Zlatian, consultant in cadrul Softronic, a declarat miercuri ca din punct de vedere al costurilor, pretul unui bilet Craiova-Bucuresti este 40 lei, un bilet Bucuresti-Constanta costa 40 de lei, iar un bilet Craiova-Constanta costa 70 lei. "Trenul va face aproape 6 ore de la Craiova la Constanta, iar doritorii unui week-end la mare pot avea o deplasare rapida si comoda. Plecarile din Craiova sunt la 5,30 in fiecare zi, iar din Constanta la 14,20 in fiecare zi. In pofida celor sase ore de calatorie, confortul este ridicat", a spus Zlatian.

Acesta a mai declarat ca trenul este omologat intern, a trecut toate incercarile facute de Autoritatea Feroviara Romana si a fost pus in functiune conform reglementarilor legale, fiind introdus in registrul mijloacelor de transport de calatori europene, in acest moment putand rula pe caile ferate europene.

"Pana acum, a fost utilizat pentru demonstratii si am reusit sa aratam ca trenul functioneaza bine, ca pasagerii sunt multumiti de confort datorita faptului ca, din punct de vedere al habitatului, in vagoane au conditii deosebite, este vorba de nivel redus de zgomote si vibratii, aer conditionat, asigurarea unor prize cu tensiune de 220 V pentru alimentarea unor aparate personale, Wi-Fi gratuit la un cost foarte scazut. Trenul a circulat pe ruta Craiova-Bucuresti si 80% au fost locurile ocupate in permanenta, iar in weekend nu mai erau locuri", a mai afirmat Zlatian.

Trenul Hyperion a fost realizat de firma Softronic prin intermediul unui proiect cu finantare europeana.

"Toata partea de cercetare-dezvoltare, adica partea de executie si incercarile pentru validarea executiei au fost realizate prin acest proiect. Mai mult decat atat s-a facut si pregatirea de fabricatie, inclusiv dotarea cu utilaje noi de inalta performanta (...). Toate cheltuielile legate de fabricarea prototipului, care se ridica la circa 5 milioane de lei, apartin, insa, firmei Softronic. Proiectul, care a constat in partea de cercetare si partea de punere in fabricatie, inclusiv dotarea cu utilaje, a costat peste 10,2 milioane lei, din care contributia Softronic a fost de peste 6,2 milioane lei. Proiectul a durat doi ani si jumatate, din ianuarie 2012, si s-a finalizat in urma cu doua saptamani", a mai afirmat Radu Zlatian.

Potrivit sursei citate, trenul este considerat un succes, iar viabilitatea produsului este demonstrata si de faptul ca acesta are avizele pentru a putea rula pe caile ferate europene.

Toate componentele principale - osii, roti, motoare, reductoare, convertizoare etc. au fost importate de la firme de prestigiu din Europa, iar in continuare, urmeaza ca o parte din aceste componente sa fie asimilate prin forte proprii la nivelul firmei Softronic sau cu ajutorul unor colaboratori.

"Avem un program pentru acest lucru si speram sa ajungem la un nivel de integrare destul de mare sau foarte apropiat de ceea ce inseamna capabilitatea noastra tehnica si tehnologica din acest moment. Gradul de asimilare al locomotivelor fabricate de noi se apropie de 80%, deci 80% din locomotive se fabrica in Softronic", a mai afirmat Radu Zlatian.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Audio Magic Eraser, unealta care le permite utilizatorilor să elimine zgomotele nedorite din filmări
Google a lansat recent o caracteristică revoluționară numită Audio Magic Eraser, disponibilă exclusiv pe noile modele de smartphone-uri Pixel 8 și Pixel 8 Pro. Funcția este proiectată să...
”România nu este oaia neagră a Europei”. Un fost ministru de Finanțe descrie poziția țării noastre în relație cu marile deficite globale VIDEO
Discuțiile despre deficitul bugetar ridicat și procedura de deficit excesiv în care se află țara noastră încă din 2019 a acaparat dialogul public, dar prea puțin ne aplecăm asupra...
#tren Hyperion, #ruta Hyperion Craiova Constanta, #firma Softronic , #Stiri Companii