Coca Cola isi pastreaza prima pozitie in topul celor mai valoroase branduri din intreaga lume, urmata de IBM si Microsoft. In top 100 Best Global Brands 2011 se mai regasesc si nume precum Google, H&M, Zara sau Starbucks.
Majoritatea numelor sunt sonore, branduri pe care le folosim zilnic, ca e vorba de software, cosmetica, bauturi sau servicii financiare.
Nivea, companie originara in Romania, se afla si ea in topul 100, unde isi pastreaza locul 87. Valoarea brandului este acum de 3,883 de miliarde de dolari, scrie Bloomberg.
McDonald's se afla inca pe locul sase, cu o valoare de 35,217 miliarde de dolari, in crestere cu 6% fata de 2010.
Surpriza topului este Apple, care a urcat noua locuri fata de 2010, pana pe locul opt. Cresterea procentuala a fost de 58%, pana la 33,492 miliarde de dolari.
Gucci a pierdut cinci pozitii, pana pe locul 39, desi cresterea procentuala in 2011 fata de 2010 a fost de 5%, pana la 8,763 de miliarde de dolari.
Cu toate schimbarile de conducere si semnalele negative la adresa companiei Yahoo! din 2011, dar si cu scaderea de 11 procente a valorii brandului pana la 4,413 miliarde de dolari, brandul Yahoo! a urcat zece pozitii in top, pana pe locul 66.
Pe locul 100 in top se afla brandul Harley Davidson, dupa ce, in 2010, se afla pe locul 98. Cresterea, in 2011 a valorii brandului a fost de 7 procente, pana la 3,512 miliarde de dolari.
Iata intregul top al celor mai valoroase companii din lume: