Serviciile de curierat din Europa nu vor mai fi niciodata la fel - Interviu Eurosender

Sambata, 05 Martie 2016, ora 00:00
21498 citiri
Serviciile de curierat din Europa nu vor mai fi niciodata la fel - Interviu Eurosender

Agitata piata a serviciilor de curierat din Europa primeste un imbold puternic de a-si dezvolta viteza de reactie din partea noii platforme de comenzi Eurosender.

Aparitia startup-ului dezvoltat de cativa antreprenori sloveni este in masura sa amplifice competitia intre firmele de curierat din intreaga Europa, iar debutul firmei pe piata din Romania ofera o sansa imensa de dezvoltare pentru companiile locale din acest sector, ca si noi oportunitati de expeditie pentru clienti, fie ei persoane fizice sau reprezentanti ai mediului de afaceri.

Cum functioneaza sistemul Eurosender, ce inseamna curieratul door to door din Romania si ce beneficii are un client al platformei ne explica pe indelete Gabriela Buzoianu, Country Manager Eurosender Romania, intr-un interviu acordat Business 24.

Dupa aparitia Eurosender, multi au catalogat compania dumneavoastra ca un competitor direct al DHL pe piata europeana. Unde se pozitioneaza, de fapt, Eurosender din punct de vedere al cotei de piata?

Modelul nostru de business este diferit. Nu suntem un competitor direct pentru companiile de curierat, din moment ce noi nu avem o retea proprie de transport logistic.

Modelul de business pe care il promovam aduce beneficii atat companiilor de curierat cu care colaboram, pentru ca volumul comenzilor acestora creste exponential cu cresterea comenzilor pe care le primeste Eurosender, cat si pentru clienti care se bucura de preturi considerabile mai mici decat cele oferite direct de anumite companii de curierat.

Ce provocari noi a adus accesarea pietei de servicii in curierat din Romania?

Fiecare tara are specificul sau, astfel ca si provocarile sunt diferite. In Romania, una dintre provocari a fost legata de modalitatea de plata a serviciilor. In general, romanii prefera sa plateasca serviciile de curierat ramburs.

Insa, la Eurosender, dincolo de oferirea unor preturi cat mai avantajoase, punem mereu accent pe optimizarea serviciilor astfel incat sa facilitam modalitatea de a plasa comanda. Plata online este un avantaj din acest punct de vedere.

Avand in vedere ca trendul platilor online este ascendent in Romania, suntem convinsi ca, in viitorul apropiat, aceasta nu va mai fi deloc un impediment, cu atat mai mult cu cat comanda poate fi plasata de orice persoana, nu doar de expeditor sau destinatar.

Serviciul de livrare doo-to-door pare un instrument excelent pentru un calator care intentioneaza sa expedieze acasa suvenirurile colectionate in vacanta sau bagajele prea voluminoase. Cum ii poate ajuta insa si pe clientii din sectorul business?

Clientii business sunt poate cei care au cea mai mare nevoie de expeditii din usa in usa. Acestia pun accent pe accesibilitate si usurinta.

Serviciul este acelasi, indiferent de tipul expeditiilor pe care clientii business si corporate le organizeaza si indiferent de locul de colectare si de destinatie.

Aparitia Eurosender a fost catalogata ca un element inovatoar pe piata serviciilor de curierat din Europa. Care credeti ca va fi viitorul acestui sector?

Pana la aparitia Eurosender, pe piata din Europa existau doar companii care actionau ca platforme comparative pentru preturile oferite de diferite companii de curierat.

Ideea Eurosender este cu adevarat inovatoare pentru ca alegem direct compania de curierat care se va ocupa de livrarea coletului, avand ca parametru cel mai mic pret.

Piata serviciilor de curierat este mare si competitia este acerba. Toate companiile vor pune mai mult accent pe personalizarea serviciilor, pe reducerea timpilor de asteptare si ma refer aici chiar si timpul de asteptare pentru obtinerea unei cotatii de pret.

Americanii au Black Friday, Cyber Monday si intreg sezonul sarbatorilor de iarna in care se confrunta cu o avalansa de comenzi adresate firmelor de curierat. In China, Singles Day depaseste in fiecare an recordul anterior de vanzari si de marfuri expediate clientilor. Ce perioade se disting, din acest punct de vedere, in regiunea europeana?

De cativa ani, Black Friday a devenit o zi cunoscuta si pentru europeni. Cu siguranta este o zi de varf din an. Ca perioade cu volum ridicat de comenzi, se disting sarbatorile de iarna, urmate de luna ianuarie, luna de vacanta pentru multe persoane. De asemenea, iunie este o luna de top in ceea ce priveste numarul de comenzi.

Cum sunt asigurate coletele expediate de clientii dumneavoastra?

Orice colet este asigurat cu valoarea minima de 200 de euro, insa clientii pot achizitiona asigurari de o valoare mai mare. Asigurarea pe care o oferim este mai avantajoasa decat ce ofera unele companii de curierat.

Care sunt limitele de greutate in care trebuie sa se incadreze un colet expediat prin Eurosender?

Nu exista limita de greutate. Se pot trimite pachete de orice dimensiune si orice greutate, incluzand aici si paleti. Pentru anumite pachete, care depasesc 50 kg, echipa Eurosender pregateste o oferta individuala.

Insa pentru anumite rute, preturile pentru coletele mai mari sunt afisate direct in procesul de plasare al comenzii, nefiind nevoie de intermedierea unui reprezentant al companiei noastre.

Vrem sa reducem timpul de asteptare al clientilor, astfel ca dezvoltam un sistem automat de stabilire a preturilor pentru paleti. Am inceput cu cateva tari si il vom extinde si in altele pana cand vom cuprinde intreaga Europa.

Ati atins pana acum un record in ceea ce priveste timpul de livrare al unui colet in interiorul UE?

Nu masuram recorduri in termeni de timpi de livrare. Avem timpii estimativi de livrare pentru fiecare ruta, de care clientii sunt informati inainte de a plasa comanda. Nu oferim deocamdata servicii expres, ci servicii standard, astfel ca important este sa nu se depaseasca numarul de zile care au fost estimate.

Bineinteles ca au fost cazuri in care un pachet a fost livrat mai devreme si acest lucru nu poate decat sa ne bucure, insa cel mai important este sa nu fie livrat cu intarziere.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft renunță la aplicația Teams în suita Office. Care este motivul
Microsoft a anunțat recent că va separa aplicația Teams de suita Microsoft 365, decizie luată pentru a evita complicatiile legale și pentru a oferi claritate clienților, conform...
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
Pierderile financiare uriașe pe care le suportă România pentru că nu face parte din Schengen terestru. „Trebuia să aderăm la 10 ani după intrarea în UE”
După eliminarea controalelor vamale aeriene și maritime cu Spațiul Schengen pentru România, la 31 martie 2024, a revenit în discuție subiectul pierderilor enorme suferite de transportatori,...
#servicii curierat door to door, #Eurosender Romania, #expeditii colete UE, #servicii business curierat , #Stiri Companii