Rolling Stock a inregistrat in 2012 un profit de 4,5 milioane euro. Plateste dividende

Duminica, 20 Ianuarie 2013, ora 15:58
2462 citiri
Rolling Stock a inregistrat in 2012 un profit de 4,5 milioane euro. Plateste dividende
Foto: Theworldreporter.com

Rolling Stock Company, societate pentru inchirierea de locomotive si vagoane in exteriorul Romaniei infiintata in 2008 in parteneriat intre Grupul Grampet si CFR Marfa, a avut un profit de 4,5 milioane euro in 2012 si va incepe sa plateasca dividende.

Rolling Stock Company este o societate comerciala privata cu capital integral roman, avand ca actionari doua dintre cele mai importante firme de pe piata operatorilor feroviari, CFR Marfa si Grup Feroviar Roman - membra Grupului Grampet. CFR Marfa si-a adus aportul in material rulant din parcul rece (neutilizat) al companiei, in timp ce Grup Feroviar Roman a adus ca aport in numerar aproximativ 50 de milioane de euro.

"Parcul total al Rolling Stock Company este in prezent de 5.735 de vagoane. Potrivit informatiilor companiei, a fost reparat aproximativ 75% din materialul rulant al companiei in fabrici de reparatii din Romania. Conform planului de afaceri intocmit in 2008, societatea incepe sa fie profitabila. In 2012, profitul din activitate a fost de 19,4 milioane lei, adica aproximativ 4,5 milioane euro", a declarat Leonard Aurel, director general Rolling Stock Company.

Acesta a subliniat ca Rolling Stock Company a inregistrat rezultate care au depasit asteptarile initiale, intrucat rezultatele din prezent arata mai bine decat cele prevazute in planul de afaceri realizat in urma cu cinci ani.

La randul sau, directorul general al Grup Feroviar Roman, Sorin Chinde, a declarat ca astfel se dovedeste ca exista alternative la taierea vagoanelor din parcul neutilizat.

"Prin crearea acestei societati, Grup Feroviar Roman a dovedit ca poate exista o alternativa reciproc avantajoasa la casarea prin taiere a materialului rulant", a spus Sorin Chinde.

Inainte de 1989, parcul de material rulant al CFR Marfa continea peste 120.000 de vagoane, insa, potrivit unor estimari peste, 80.000 de vagoane au fost taiate si valorificate ca fier vechi.

In perioada 2008-2009, pentru parcul de material rulant modernizat si reparat de catre fabrici romanesti, SC Rolling Stock Company SA, care a inceput activitatea in martie 2008, a incheiat contracte de inchiriere cu operatori feroviari de transport privat si agenti economici din Germania, Cehia, Polonia, Slovacia, Bulgaria, Ungaria, Romania, etc.

Rolling Stock Company S.A s-a infiintat in anul 2008 ca un joint-venture. Asocierea dintre cele doua societati care activeaza pe piata transporturilor pe cale ferata - Grup Feroviar Roman S.A si CFR Marfa S.A - a aparut din dorinta partilor de a beneficia de oportunitatea creata prin reorganizarea la nivel european a sistemului feroviar de transport de marfuri.

Astfel, prin liberalizarea circulatiei marfurilor, eliminarea barierelor vamale, sistemul simplificat de tranzit si legislatia armonizata s-au creat premisele liberalizarii serviciilor de transport feroviar si aparitia firmelor private care ofereau la nivel european servicii dedicate, superior calitative, la tarife competitive fata de cele practicate de administratiile feroviare de stat.

Avand in vedere faptul ca aceste firme se confruntau cu o problema majora in lipsa materialului rulant apt sa presteze aceste servicii, Rolling Stock Company si-a propus sa asigure materialul rulant pe aceasta nisa de piata.

Societatea Rolling Stock Company are ca obiect de activitate inchirierea in Europa de Sud-Est a materialului rulant adus ca aport in societate de SNTFM CFR Marfa SA, ulterior repararii acestora prin intermediul finantarii asigurate ca aport in societate de Grup Feroviar Roman.

Vagoanele si locomotivele aduse ca aport la capitalul social al Rolling Stock Company fac parte din parcul de locomotive si vagoane de cale ferata al CFR Marfa SA, scoase din circulatie, excedentare, aproape de stadiul de casare. Riscul era ca si aceste vagoane sa fie casate prin taiere daca nu erau utilizate, soarta impartasita de alte mii de vagoane din ultimii 23 de ani.

In scopul achizitionarii serviciilor de reparatii pentru vagoane si locomotive, Rolling Stock Company a organizat licitatie deschisa, cu strigare, prin Bursa Romana de Marfuri, participante fiind toate unitatile reparatoare, contractele de reparatii fiind adjudecate de catre cele mai importante societati reparatoare din Romania si astfel au putut fi pastrate locuri de munca in cadrul atelierelor si fabricilor romanesti intr-un moment extrem de dificil pentru economia romaneasca.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...
#Rolling Stock Company rezultate financiare, #asociere Grup Feroviar Roman CFR Marf, #parc vagoane Rolling Stock, #inchiriere vagoane locomotive, #profit Rolling Stock , #Stiri Companii