Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Retentia angajatilor - Patru moduri prin care iti poti construi o strategie eficienta

Retentia angajatilor - Patru moduri prin care iti poti construi o strategie eficienta
Fluctuatia de personal si pastrarea angajatilor talentati si valorosi in cadrul companiei sunt doua dintre cele mai importante probleme pentru care managerii moderni sunt nevoiti sa gaseasca solutii viabile pe termen lung. Aceasta, pentru ca pe o piata concurentiala si dinamica este provocator sa-ti pastrezi angajatii motivati si loiali.

In cele ce urmeaza, aflam impreuna de ce este importanta retentia angajatilor si care sunt patru dintre metodele pentru a construi o strategie eficienta in ceea ce priveste forta de munca ce sta in spatele performantelor unei companii.

1. Transforma recrutarea intr-o prioritate
Primul pas catre o rata de retentie cat mai buna este recrutarea, etapa-cheie in care iti alegi cu cine vei lucra si in ce conditii, astfel incat viitorul angajat sa fie performant si sa ramana in companie cat mai mult timp. Construirea unui profil al angajatului pe care ti-l doresti, cu toate competentele, pregatirea si abilitatile necesare este foarte importanta, dar nu si suficienta, pentru ca nu poti vedea lucrurile doar din perspectiva ta, ci si din cea a viitorului angajat. Cu alte cuvinte, ia in calcul si ce asteptari au, in general, salariatii de valoare, pentru ca pe acestia ii vrei in echipa ta, si, mai ales, ce le poti tu oferi.

Candidatii foarte bine pregatiti si cu experienta nu sunt dispusi sa-si compromita valorile. Ei cauta angajatori care urmaresc aceleasi principii ca si ei. Totodata, accepta provocarile din care pot invata ceva si care le pot aduce un plus de valoare. Ei vor sa fie implicati in proiecte mari, cu impact pe termen lung asupra societatii in care traiesc, isi doresc ca vocea lor sa fie auzita si sunt interesati de statutul companiei si de reputatia ta ca angajator. Practic, in procesul de recrutare, te asiguri ca viitorul angajat se pliaza perfect politicilor companiei, este fidel culturii pe care tu o promovezi in cadrul acesteia si este devotat scopului comun de a face performanta impreuna cu ceialalti colegi.

2. Ofera beneficii smart, care raspund nevoilor angajatilor
Dincolo de aspectele materiale, precum bonusurile, primele de merit, oferirea unor facilitati de transport, exista o serie de beneficii care pot conta mai mult decat acestea si care raspund unor nevoi superioare celor de baza. Acestea sunt legate de siguranta la locul de munca, mentinerea unei stari de sanatate satisfacatoare, crearea unei atmosfere placute de lucru.

Astfel, ai posibilitatea de a alege mai multe beneficii extra-salariale, cum sunt diverse tipuri de asigurari de sanatate pentru angajati, ca forma de protectie financiara pentru salariati si familiile lor in cazul unor situatii neprevazute, precum accidentele, diagnosticare cu afectiuni medicale grave, acoperirea unor cheltuieli in cazul unui tratament in strainatate. Totodata, le poti oferi abonamente medicale, la salile de fitness, echipamente speciale care sa le creeze conditii mai bune de munca (scaune ergonomice, suporturi pentru laptopuri). Le poti da posibilitatea de a avea un program flexibil sau de a opta pentru un sistem de lucru hibrid, in care cateva zile pe saptamana sa poata lucra de acasa.

3. Adopta o politica a transparentei in cadrul companiei
Specialistii spun ca un factor esential care ii determina pe angajati sa fie loiali companiei este comunicarea eficienta, adica sa te asiguri ca obiectivele generale corespund cu cele ale oamenilor din echipa ta. Cu alte cuvinte, comunicarea deschisa dintre angajati si management creeaza un sentiment al apartenentei la o comunitate care are acelasi scop comun: compania sa fie performanta si sa fie unul dintre jucatorii importanti din industria in care activeaza. Daca angajatii nu se regasesc in principiile care stau la baza strategiei companiei, nu vor sta mult timp in firma.

De aceea, este important sa le transmiti transparent care sunt obiectivele pe termen mediu si lung, sa le acorzi toata asistenta de care au nevoie pentru a le indeplini si sa-i incurajezi sa-si exprime ideile, sa puna in practica inovatiile si sa se implice in toate proiectele. La fel de important este sa le dai oamenilor feedback, nu doar atunci cand lucrurile nu merg in directia dorita sau cand fac greseli, ci si atunci cand obtin rezultate peste asteptari. Retine ca un om de valoare nu are nevoie sa-i spui in fiecare zi ca este un profesionist, ci vrea sa simta ca a avut un rol important in performantele atinse.

4. Construieste o strategie clara de promovare si de training
Angajatii de valoare vor sa progreseze, sa poata promova pe baza unor criterii clare, ca sa poata castiga mai mult, dar si ca sa invete cat mai multe lucruri. Construieste un career-frame coerent si transparent, astfel incat toata lumea sa stie care sunt etapele pe care le poate parcurge ca sa acceada la pozitii superioare, in cat timp pot promova, prin ce mijloace si cu cat vor fi remunerati.

Apoi, da-le tuturor posibilitatea de a participa la diverse programe de training, cursuri nationale si internationale, conferinte, ofera-le abonamente la reviste de specialitate. Aceasta, pentru ca iti doresti angajati activi, creativi, motivati si care sa fie agili. Cel mai simplu si sigur mod pentru tine nu este sa recrutezi din nou si sa investesti in training, ci sa-ti cresti, progresiv, oamenii din propria companie.

Retentia angajatilor este importanta ca sa eviti costurile ridicate generate de plecarea unor salariati valorosi si reluarea procesului de recrutare, care va duce inevitabil la reducerea productivitatii. Este un proces de lunga durata, fiind insa esential ca el sa fie constant, iar prin metode eficiente, asa cum sunt si cele de mai sus, iti asiguri aceasta continuitate.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 170 ori