Pe fondul schimbului de declaratii belicoase din ultima vreme dintre presedintele american Donald Trump si Coreea de Nord, afacerile companiilor din SUA specializate in bunuri adresate prepperilor, asa cum sunt numiti cei care vor ca o eventuala catastrofa planetara sa ii gaseasca pregatiti, infloresc.
Nu doar miliardarii si elitele din Silicon Valley iau masuri pentru a supravietui sfarsitului lumii, asa cum am vazut cu alta ocazie, ci si oamenii de rand, chiar daca nu isi construiesc neaparat buncare de lux.
Mai mult decat pana acum, americanii isi fac provizii de bunuri pe care se gandesc ca este bine sa le aiba la indemana intr-o situatie extrema, de la galeti cu fasole si banda adeziva la antidoturi pentru radiatii.
Vanzarile companiilor din industrie au cunoscut un salt notabil in ultimele zile, dupa ce au inregistrat un declin in urma victoriei lui Donald Trump (desi exista relatari contradictorii), scrie New York Times. Oamenii cumpara provizii alimentare pentru sase luni, banda adeziva, masti pentu filtrarea aerului.
"Intreaga industrie a luat o mica pauza dupa ce Trump a fost ales presedinte. Cred ca toata lumea astepta sa vada ce fel de lider va fi si incotro va duce tara", spune Brandon J. Garrett, director de marketing la The Ready Store, unul dintre comerciantii de produse pentru supravietuire.
Iar afacerile s-au inviorat saptamana aceasta.
Companii ca The Ready Store vand, in magazine traditionale de prin tara si online, bunuri foarte variate, de la galeti cu fasole pinto de 18 kilograme si pui prajit liofilizat la dispozitive pentru aprinderea focului si filtarea apei.
Emergency Essentials detine patru magazine in Utah. Seamana cu petshopurile Petco, doar ca, in loc de mancare pentru animale, vand mancaruri gata preparate si generatoare solare.
Compania a fost infiintata in urma cu aproape 30 de ani, avand ca principali clienti membrii Bisericii Mormone. Pe parcurs, si-a extins clientela, potrivit lui Kevan Allbee, care lucreaza in cadrul departamentului de marketing.
Veniturile au scazut dupa victoria lui Trump, spune Allbee. Insa marti, dupa ce Trump a amenintat Coreea de Nord cu "foc si furie cum n-a mai vazut lumea", vanzarile s-au dublat si au continuat sa creasca in urmatoarele zile, potrivit presedintelui companiei, Shane Sullivan.
"Cand in lume se intampla ceva cum este situatia privind Coreea de Nord in prezent, oamenii sunt ingrijorati. Ii face sa-si regandeasca situatia in eventualitatea unui razboi, ...citeste mai departe despre "Pregatirile pentru sfarsitul lumii, o afacere care infloreste in SUA zilele astea. Ce cumpara americanii" pe Ziare.com