Compania Philip Morris International considera ca propunea de Directiva a Comisiei Europene privind Produsele din Tutun nu va ajuta la atingerea obiectivelor de sanatate publica ale CE si va avea o serie de efecte adverse neluate in considerare de autorii documentului, potrivit unui comunicat transmis miercuri de companie.
"O prima lectura a propunerii sugereaza faptul ca multe dintre masurile recomandate nu vor ajuta la atingerea obiectivelor de sanatate publica ale Comisiei si vor avea drept rezultat neintentionat o serie de efecte adverse care par sa nu fi fost luate in considerare de autorii documentului.
In forma propusa, Directiva interzice explicit o serie de produse care reprezinta aproximativ 10% din piata de tigarete a Uniunii Europene, iar, in anumite state membre, chiar peste 30% din piata. Asta in ciuda faptului ca nu exista niciun fel de probe stiintifice credibile care ar arata o nocivitate mai mare a acestor produse comparativ cu a altora si nici faptul ca retragerea lor de pe piata ar reduce nivelul fumatului.
Propunerea Comisiei ignora piata neagra a produselor din tutun - care a atins dimensiuni enorme - intr-un moment in care chiar n-ar putea sa-si permita asta, dat fiind ca piata neagra aduce prejudicii de 10 miliarde de euro anual statelor membre. Mai mult, masurile propuse de noul document vor da, fara indoiala, un imbold pietei negre", a declarat vicepresedintele Departamentului de Comunicare PMI, Julie Soderlund.
De asemenea, compania sustine ca propunerea va limita accesul consumatorilor la produse si la informatii despre produse, care au un potential foarte clar de a reduce efectele daunatoare cauzate.
"Actionand in acest mod, Comisia a ales nu numai sa ingradeasca inovatia, dar si sa ignore potentialul pe care aceste produse l-ar avea pentru imbunatatirea sanatatii publice", a adaugat Julie Soderlund.
Philip Morris International Inc. (PMI) este lider mondial in fabricarea de produse din tutun si detine sapte din cele 15 marci internationale de top. Produsele PMI sunt comercializate in aproximativ 180 de tari. In 2011, compania detinea o cota de 16% din piata internationala de tigarete in afara SUA sau 28,1%, excluzand China si SUA.