Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Napolact inchide o fabrica din cauza interesului scazut pentru branzeturile romanesti

Napolact inchide o fabrica din cauza interesului scazut pentru branzeturile romanesti


Actionarul majoritar al societatii Napolact Cluj-Napoca, compania olandeza FrieslandCampina, confirma inchiderea fabricii din comuna Þaga, judetul Cluj, sustinand ca au scazut vanzarile din cauza interesului scazut pentru specialitatile de branzeturi romanesti.

Potrivit unui comunicat transmis, marti, de compania FrieslandCampina, decizia de inchidere a fabricii din Þaga, unde se produce branza de Nasal, a fost luata ca urmare a "interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru specialitatile de branzeturi romanesti", fapt care a dus la scaderea vanzarilor.

"Unitatea de productie de specialitati de branza, detinuta de compania FrieslandCampina in comuna Þaga, este functionala pana la 1 iunie, data de la care va intra in conservare. Decizia a fost luata ca urmare a interesului scazut pe care consumatorii romani il au pentru specialitatile de branzeturi romanesti. Acest fapt a dus la scaderea continua a vanzarilor si, implicit, a productiei, desi compania a facut investitii foarte mari in campanii de promovare a gamei de branzeturi de la Þaga. Compania va continua sa comercializeze produsele existente in stoc, iar atunci cand contextul pietei va fi favorabil, iar preferintele de consum ale romanilor in ceea ce priveste branza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii productiei in aceasta unitate", se arata in comunicat.

Reprezentantii companiei FrieslandCampina adauga ca cei 12 angajati ai unitatii din Þaga "vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de munca".

Viceprimarul comunei Þaga, Emil Sabau, declara, marti, corespondentului MEDIAFAX ca actionarul majoritar al societatii Napolact Cluj-Napoca va inchide fabrica din comuna, angajatii primind deja preavizele.

"Oamenii au primit, luni, preaviz de 15 zile, iar fabrica se va inchide. E dureros ce se intampla si cu angajatii, care sunt locuitori ai comunei, dar si cu brandul romanesc, care este branza de Nasal si care va disparea. E pacat ca nimeni nu intervine pentru salvarea acestui brand, cunoscut in lumea intreaga. La Þaga se fabrica branza de Nasal intr-o grota unde este o bacterie unica, iar aceasta da gustul specific al branzei", spunea Sabau.

La randul sau, directorul Agentiei Judetene pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Cluj, Daniel Don, declara, marti, ca FrieslandCampina nu este obligata sa anunte agentia despre disponibilizarea angajatilor, pentru ca numarul acestora este mai mic de 30 de persoane.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Mediafax
Articol citit de 2100 ori