Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Solutii la minut, MMM Arhitecti ai invatarii

Lectii de relaxare: Cum invatam sa scapam de stres

Lectii de relaxare: Cum invatam sa scapam de stres

Am pornit in alcatuirea acestui articol de la multitudinile de lucruri pe care mi-am propus sa le fac in acest weekend, gandindu-ma ca inca o zi libera imi va fi de folos sa termin ce nu am apucat in timpul saptamanii, ba chiar sa fac, poate, ceva in avans. Din fericire pentru mine, cand cei din familie se strange impreuna de sarbatori sunt mai mult decat dornici sa se ocupe de toate aspectele, sa faca toate pregatirile necesare, mie revenindu-mi doar sarcini foarte simple - sincer, nu pot spune ca nu imi convine, ei se bucura de pregatiri, eu nu ii incurc cu nimic - toata lumea e fericita.

Avand acest timp la dispozitie si fiind o fire analitica, mi-am propus sa ma uit peste cateva carti de specilitate privind stresul, sanatatea si importanta relaxarii. Tin tot timpul ca articolele pe care le scriu sa contina, pe langa parerea personala si experienta proprie, si cateva aspecte general valabile, cercetate si validate.

Mi-am dat seama ca nu respect toate sfaturile si bunele practici si am aflat cateva lucruri mai de finete despre stres, iar unele dintre ele mi s-au parut chiar importante si as vrea sa le impartasesc cu voi.

Stresul afecteaza memoria si gandirea - prin producerea unei enzime (PKC) care interfereaza cu functionarea cortexului prefrontal ce reglementeaza ganduri, comportamente si emotii. Rezultatul este ca PKC afecteaza memoria pe termen scurt si alte functii ale cortexului prefrontal.

BUNA PRACTICA: nu luati decizii in situatii de stress sau cand sunteti sub presiune, incercati initial cateva tehnici de relaxare, o pauza, o plimbare. Faptul ca stresul ne afecteaza si memoria pe termen scurt ne poate face sa scapam din vedere o serie de detalii realmente importante pentru o buna decizie.

Stresul afecteaza sanatatea fizica - desi stim cu totii asta, majoritatea nu incearca sa gaseasca solutii si, din pacate, rezultatele se vad in timp. Doar cateva dintre problemele cu care ne putem confrunta: depresie, anxietate, alergii, hipertensiune, problem cu inima, ulcer, migrene, etc.

BUNA PRACTICA: nu asteptati ca aceste lucruri sa se agraveze. Este important sa ne cream cu totii o cultura a preventiei, un pic de sport, 2-3 cure de dezintoxicare pe an de cateva zile, nu mai mult, din cand in cand o sedinta de masaj, o plimbare cu bicicleta; urmariti documentare si cititi cateva carti si articole din domeniu, pentru a stange cat mai multe sugestii si a vedea ce functioneaza cel mai bine pentru voi.

As vrea in continuare sa impartasesc cu voi, pe scurt, cateva lucruri simple pe care le putem face pentru a elimina stresul, noi cei care lucram de la 9 la 18 sau chiar mai mult, lucruri care se regasesc detaliate si in cursul nostru "Master antistres":

  • Dupa serviciu incercati sa va concentrati pe alte aspecte. Romanii au obiceiul de a continua discutia acasa sau cu prietenii insa cel mai bine este sa incercam pe cat posibil sa lasam lucrurile de la birou acolo si sa gasim lucruri cat mai amuzante de facut in timpul liber.
  • Incercati lucruri noi. Este o modalitate si placuta si utila de a ne concentra atentia pe altceva si de a ne lua gandul de lucrurile cotidiene.
  • Mergeti din cand in cand la "Stand-up comedy" sau gasiti orice modalitate de a va amuza. Rasul este un medicament excelent.
  • Cumparati-va (in cazul in care nu aveti) un animal de companie, preferabil catel. Cercetarile in domeniu au demonstrat urmatoarele beneficii:
  • - Reducerea tensiunii arteriale si a nivelului de hormoni de stres;

    - Imbunatatirea sanselor de supravietuire dupa o boala foarte grava;

    - Reduce costurile de ingrijire a sanatatii prin prevenirea bolilor;

    - Imbunatateste interactiunea sociala;

    - Imbunatateste raspunsurile sociale ale persoanelor retrase;

    - Reduce comportamentul agresiv al celor cei predispusi la violenta, mai ales in conditii de stres.

  • Meditatia: este o tehnica de relaxare de tipul "de la minte la muschi" care utilizeaza un obiect de focalizare pentru a goli mintea, ceea ce are numeroase beneficii psihologice si fizice. Scopul este de a obtine controlul asupra atentiei, astfel incat sa puteti alege asupra a ce sa va concentrati mai degraba decat sa fiti supus unui flux imprevizibil de ganduri si circumstante.
  • Articol semnat de Viviana Andone, Learning Arhitect MMM Consulting

    Viviana Andone este Learning Arhitect in cadrul companiei MMM Consulting, ce ofera programe de training si consultanta ale caror abordari interactive sunt menite sa antreneze si sa dezvolte abilitati cheie ce conduc catre crestrea performantei si eficientei in business. O parte din interventiile de consultanta sau de instruire au atasate metodologii de masurare prin care se asigura o invatare si o dezvoltare structurata si personalizata.

    Daca ai intrebari sau vrei sa transmiti un mesaj autorului acestui editorial, lasa un comentariu in sectiunea dedicata de mai jos. Nu uita sa lasi si adresa ta de e-mail, astfel incat sa te putem contacta si sa iti transmitem raspunsul.

    Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

    Sursa: Business24
    Articol citit de 2814 ori