Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Industria televizoarelor, la rascruce: Panasonic face concedieri. Ce exemplu ofera Hitachi?

Industria televizoarelor, la rascruce: Panasonic face concedieri. Ce exemplu ofera Hitachi?


Panasonic, cel mai mare angajator al Japoniei din sectorul comercial, a anuntat ca va concedia 10.000 de persoane pana in martie, in incercarea de a-si reduce costurile si a-si spori profiturile.

Panasonic tinteste prin aceasta decizie o crestere a profiturilor la 2,52 miliarde de dolari in anul fiscal urmator care va incepe in aprilie 2013, a declarat directorul financiar al companiei, Hideaki Kawai, conform Reuters.

Panasonic a restructurat deja in anul fiscal precedent 36.000 de posturi.

Compania japoneza a anuntat in octombrie ca prognozeaza o pierdere de aproape 10 miliarde de dolari in actualul an fiscal, dupa ce a renuntat la afaceri din domeniul telefoniei mobile, panourilor solare si productiei de baterii.

In ciuda deprecierii si vanzarii de active, Kawai se indoieste ca Panasonic va reusi sa atinga tinta de 5% a marjei de profit in urmatorii trei ani, tinta stabilita de actualul director executiv al companiei.

Cum a actionat Hitachi?

Hitachi le arata cunoscutilor producatori de televizoare Panasonic, Sony si Sharp cum s-ar putea dezvolta in alte domenii de activitate.

Daca valoarea de la bursa din Tokyo a fiecareia din cele trei firme mai sus mentionate a scazut din aprilie 2010 cu peste 73%, valoarea Hitachi a crescut cu 17%, pana la 24 de miliarde de dolari, aproape de valoarea combinata a Panasonic, Sony si Sharp, scrie Bloomberg.

Dupa ce in urma cu trei ani Hitachi a suferit o pierdere record in sectorul televizoarelor, in august 2012 a oprit complet productia pe acest segment.

Companiile japoneze se confrunta cu pierderi masive in afacerile cu televizoare, pe fondul concurentei companiilor sud-coreene si a scaderii preturilor la aceste produse.

Hitachi a iesit si din productia de ecrane cu cristale lichide si hard-disk-uri.

Strategia acestei companii fondata in 1910 a constat in reducerea afacerilor orientate catre consumatorii casnici de la 12% in 2008, la 8,3% in 2012, si concentrarea pe productia destinata clientilor industriali. Firma japoneza furnizeaza pentru acestia de la echipamente de constructie la scari rulante si software.

Hitachi a beneficiat in special de cresterea cererii pentru centrale electrice in India, trenuri de mare viteza in Europa si componente auto in China.

In comparatie, veniturile Sony, Sharp si Panasonic provin, in proportie de peste doua treimi, din vanzarea de electronice si au mult mai putine alternative pentru cresterea veniturilor.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 2094 ori