Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Importanța părerilor/review-urilor în vremuri de pandemie

Importanța părerilor/review-urilor în vremuri de pandemie


Apetitul pentru cumparaturi online a crescut mult in ultimii ani si a luat avant in pandemie. Ceea ce motiveaza in cele mai multe cazuri sunt nevoia de siguranta, notorietatea unei platforme de vanzari si increderea. Insa aceste lucruri se afla si se castiga destul de greu, atat pe baza unui efort sustinut din partea vanzatorului, cat si din partea clientilor curenti, care sunt din ce in ce mai exigenti in aprecierile si alegerile lor. Astfel, daca vrei sa creezi un parteneriat sau sa faci o achizitie de la o firma pe care nu o cunosti sau despre care ai foarte putine informatii, ia in calcul una dintre cele mai interesante platforme de pe piata, numita 2cents.ro, ce ofera pareri companii din Romania.

Internetul a devenit cea mai importanta sursa de informare pentru un segment din ce in ce mai important de clientii. Acestia prefera sa afle mai multe detalii, opinii, impresii si avantaje oferite de o companie, nu doar din prezentarile oficiale, ci si din alte surse. Platforma 2cents.ro vine tocmai in sprijinul acestei nevoi, oferindu-va rating si review-uri pentru un numar foarte mare de firme si brand-uri.

De ce este important sa aflati pareri despre anumite firme?

O firma care se respecta va avea intotdeauna grija de imaginea sa, atat in mediul online, cat si in cel off line. Orice mica neglijenta sau problema nerezolvata la timp poate duce la repercusiuni grave atat pentru o companie cunoscuta, cat si pentru una aflata la inceput de drum.

Cele mai multe opinii de tip review-uri sunt utile tuturor partilor implicat.

1. Clientilor, pentru ca ii pot influenta in deciziile luate, in intarirea unei alegeri sau in cautarea unor solutii alternative.

2. Firmelor care doresc sa-si evalueze obiectiv serviciile si pentru care feedback-ul clientilor este foarte important pentru a vedea unde pot fi facute imbunatatiri.

3. Publicului larg, care doar vrea sa se informeze si care are nevoie sa identifice in piata cea mai buna sursa si optiune posibila.

Review-urile sunt importante pentru toti deoarece:

  • Pot ajuta clientii sa ia decizii mai bune, mai informate, in cunostinta de cauza.
  • Ofera clientilor nemultumiti un loc neutru unde sa isi exprime fara restrictii opiniile.
  • Permit evitarea riscului de a fi un alt client naiv care pica in plasa unor firme rau intentionate.
  • Permit o asezare a pietei pe o baza mai sigura si mai de incredere, scotand din cursa firmele dezinteresate si evidentiindu-se pe cele bune si interesate de ce ofera si cred clientii despre ele.
  • Ofera firmelor mai putin cunoscute un cadru extern, cat mai obiectiv pentru a creste si castiga increderea clientilor.
  • Se poate observa un raport de forte intre parerile pozitive si cele negative, contribuind la a avea o imagine de ansamblu mai nuantata.

Cum trebuie privite review-urile oferite de clienti?

Oamenii sunt foarte diferitii. In functie de asteptari, preferinte, pretentii si emotii particulare, serviciile oferite de anumite firme pot fi apreciate ca fiind pozitive sau foarte bune sau taxate ca fiind recomandate sau de proasta calitate.

Multe firme se confrunta cu lipsa de personal, ceea ce face ca uneori ceea ce primesc clientii sa nu fie conform dorintelor sau standardelor dorite. Sunt si probleme care nu tin strict de ei, cum ar fi defectarea unui produs sau nelivrarea la timp a unui colet.

Sunt si multe persoane care pur si simplu sunt rauvoitoare si care, pentru ca nu le-au fost indeplinite anumite pretentii, recurg la aceasta modalitate de a strica reputatia unei firme.

Exista si rivalitati intre companii ce se lupta pe acelasi segment si care pot apela la persoane terte pentru a defaima sau discredita o firma concurenta.

Asadar, nu toate informatiile de acest tip trebuie privite ca sigure. Libertatea de exprimare face ca uneori firme destul de bune sa fie victime ale acestui drept de opinie.

Pentru a fi cat mai siguri in privinta datelor furnizate, cel mai bine este sa verificati informatiile in locuri in care sunt exprimate mai multe pareri si review-uri. Si daca existe multe nemultumiri si plangeri pertinente, atunci atitudinea negativa este justificata.

Cu circumspectie trebuie privite si firmele, care se bucura doar de pareri pozitive si superlative. Ori toate review-urile au fost completate la cerere de angajati ori poate firma a platit persoane pentru a face acest lucru.

Prin natura noastra suntem diferiti si angajatii unei companii pot sa mai comita si erori. Tocmai de aceea, daca despre o firma se mai spun si lucruri rele, asta nu inseamna ca ea este rea la modul general. Si, daca despre o companie se spun mult lucruri rele si apar doar cateva sustineri razlete, cu superlative standard, atunci sunteti justificati sa va indoiti.

In concluzie posibilitatea de a publica pareri si de a face review-uri este utila nu doar in pandemie, ci in intreg procesul de vanzare si de maturizare a pietei. El poate insemna pentru o firma posibilitatea de a sti pe bune ce cred clientii si prin imbunatatire constanta a serviciilor, chiar de a obtine mai multe conversii.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 307 ori
Citeste mai multe desprepareri Review pandemie importanta