Retailerul suedez de mobila IKEA isi evalueaza brandul la noua miliarde de euro, bazandu-se pe date interne si analize externe.
Aceasta evaluare plaseaza IKEA intre locurile 31 si 89 in diverse topuri ale celor mai valoroase branduri din lume.
Compania IKEA nu este listata la bursa. IKEA a inregistrat in anul fiscal 2011, incheiat pe 31 august, un profit de 2,97 miliarde de euro, la vanzari de 25,2 miliarde euro.
"Nu vom fi niciodata la fel de transparenti ca o companie listata. De cativa ani, ambitia noastra a fost sa devenim mai transparenti si mai usor de inteles", a declarat purtatorul de cuvant al IKEA, Anders Bylund.
Millward Brown, parte a gigantului media WPP, estimeaza in cel mai recent top al brandurilor, ca cea mai valoroasa marca din lume este Apple, evaluata la 183 miliarde de dolari, reprezentand aproape o treime din capitalizarea de piata a companiei, de 581 miliarde de dolari.
Cele mai valoroase branduri din lume: Apple, pe primul loc
Interbrand, parte a Omnicom Group, evalueaza marca IKEA la 11,9 miliarde de dolari, pe locul 31 in lume. Millward Brown plaseaza marca retailerului suedez de mobilier la 9,2 miliarde de dolari, pe pozitia 89 in lume.
Pentru a stabili valoarea unui brand, Interbrand ia in calcul indicatori precum performantele financiare ale unei companii, estimarile operationale pe urmatorii cinci ani, dar si sondaje in randul consumatorilor. Compania efectueaza sondaje online la care participa mii de consumatori, dar foloseste si evaluari realizate de experti si comparatii cu marci concurente.
IKEA bate palma cu chinezii pentru mobilier cu electronice incorporate
Ikea face pasul spre India: Va investi peste 1,5 miliarde de euro