Henkel anunta pentru primul trimestru din acest an o crestere a vanzarilor cu 4,8% pana la 4 miliarde euro (crestere organica de 4,7%) si o crestere a profitului operational ajustat cu 16,6%, de la 473 milioane euro la 551 milioane euro.
"Toate diviziile au contribuit din plin la aceasta performanta: Divizia Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei a raportat o crestere organica a vanzarilor cu 4,5 procente, pentru divizia Produse cosmetice si de toaleta cresterea a fost de 4 procente, iar in ceea ce priveste divizia Adezivi Tehnologii, cresterea a fost de 5,6 procente", se arata in comunicatul companiei.
Castigul per actiune preferentiala (EPS) a crescut de la 0.66 euro la 0.86 euro. Valoarea ajustata a fost de 0,87 euro comparativ cu 0,73 euro in trimestrul I 2011.
"Vanzarile din regiunea Europa de Vest au atins valoarea de 1,43 miliarde euro, iar in Europa de Est vanzarile au crescut cu 3 procente, pana la 675 milioane euro. Cresterea organica in aceasta regiune a fost de 6,3%, datorita contributiei semnificative a Turciei si Rusiei. Nominal, vanzarile din Africa/Middle East au crescut cu 16,8%, pana la 259 milioane euro, datorita in special performantei extra ordinare a diviziei Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei", se arata in comunicat.
De asemenea, compania anunta ca pietele emergente - Europa de Est, Africa/Middle East, America Latina si Asia (fara Japonia) - au inregistrat o crestere a vanzarilor cu 6,7% fata de perioada anterioara, pana la 1,63 miliarde euro. Cresterea organica a fost de 8,7%, sustinuta in special de diviziile Adezivi Tehnologii si Detergenti & Produse pentru ingrijirea locuintei. Contributia pietelor emergente la vanzarile Grupului a fost de 41%.
In ceea ce priveste vanzarile si profitul, compania anunta ca se asteapta sa raporteze cresteri ale vanzarilor intre 3% si 5% in anul fiscal 2012.