Fitness low-cost: Un nou concept care promite sa revolutioneze industria

Miercuri, 12 Noiembrie 2014, ora 16:50
2500 citiri
Fitness low-cost: Un nou concept care promite sa revolutioneze industria
Foto: ywcampls.org

Abonamenmtul lunar la sala de fitness nu va mai fi o povara pentru englezi. Conceptul low-cost se extinde rapid si in lumea practicantilor de sport din Marea Britanie.

Retailerul Sports Direct intentioneaza sa cucereasca rapid segmentul afacerilor cu sali de fitness, patronul Mike Ashley anuntand ca va deschide nu mai putin de 200 de centre in Marea Britanie. Prima sala Sports Direct va fi inaugurata luna viitoare in imediata apropiere a Liverpoolului, iar abonamentul lunar va fi avea o valoare de 8 lire sterline, anunta publicatia Financial Times.

Low-costul rupe piata

Oferta lui Ashley starneste panica in randul proprietarilor de sali de gimnastica din Marea Britanie. Sigur, salile care si-au permis sa coboare pretul abonamentului detin o cota destul de mare din piata serviciilor destinate practicantilor de exercitii fizice, insa un lant de sali de fitness la aceasta dimensiune poate omora direct concurenta.

Accesul la servicii ieftine va fi taxat cu 10 lire pentru inscrierea in clubul Sports Direct, 5 lire cotizatia lunara de membru si 8 lire abonamentul pentru accesul la sala de gimnastica si inscrierea la cursuri de kangoo, pilates, zumba etc.

Prinsi pe picior gresit, alti operatori din acest domeniu se arata ingrijorati de costurile necesare pentru a mentine afacerea. Fitness First a investit deja 50 de milioane de lire in rebranduirea marcii, in timp ce Bannatyne Group a fost nevoita sa apeleze la vanzarea in leasing a afacerii inca din februarie. Suma de 92 milioane de lire a fost folosita pentru acoperirea pierderilor inregistrate de companie.

Fitness pentru tot poporul

Reprezentantii Sports Direct vad initiativa lor de a deschide un lant de sali de fitness low-cost drept o idee care va revolutiona piata. "Accesul la salile de sport va fi fara precedent. Va revolutiona piata prin transformarea salilor de sport private intr-o optiune accesibila pentru milioane de oameni", afirma cativa din directorii firmei lui Ashley.

Alti reprezentanti ai unor operatori din domeniu considera ca anuntul facut de Sports Direct nu este decat un truc de marketing, intr-un final compania urmand sa isi modifice tarifele din momentul in care acestea se vor dovedi nerentabile. "Nu este o afacere care sa se poata sustine la acest nivel. Nu poti mentine un standard ridicat al serviciilor la acest nivel decat daca esti pregatit sa pierzi o suma importanta. Au incercat un astfel de program in Statele Unite si nu a mers", sustine Peter Roberts de la Pure Gym, firma care opereaza peste 100 de locatii de fitness low-cost.

Direct in magazinele Sports Direct

Mike Ashley pare totusi sa aiba cativa asi in maneca. Locatiile ar fi unul dintre acestia. Atat sala ce urmeaza sa fi inaugurata in comitatul Merseyside, cat si alte 30 de sali achizitionate de la compania LA Fitness sunt plasate in incinta magazinelor Sports Direct. "Restul lantului LA Fitness ar putea intra curand pe lista lui de cumparaturi. Iar daca ne uitam la spatiile de la mezaninul magazinelor Sports Direct vedem ca nu ii va fi greu sa realizeze destul de repede cele 200 de sali anuntate", considera David Mintopn, consultant al Leisure Database company. Nu este exclus ca si alte sali de sport detinute de diverse companii, precum DW Fitness sa intre in proprietatea Sports Direct cat de curand. Deocamdata, Ashley s-a multumit doar sa recruteze personal din aceasta firma pentru noua sa afacere.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate. Ce funcții oferă
Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate. Ce funcții oferă
Google a anunțat lansarea unei noi aplicații de productivitate, Google Vids, concepută pentru a optimiza crearea prezentărilor animate în mediul corporate. Aceasta a fost prezentată în...
Elon Musk vrea să taxeze noii utilizatori X pentru a fi sigur că nu sunt boți. Cât trebuie plătit pentru a posta pe fostul Twitter
Elon Musk vrea să taxeze noii utilizatori X pentru a fi sigur că nu sunt boți. Cât trebuie plătit pentru a posta pe fostul Twitter
Proprietarul platformei de socializare X, Elon Musk, a decis să impună o taxă utilizatorilor noi ai serviciului. Scopul este de a se asigură că nu sunt boți. Fostul Twitter a impus deja o...
#fitness low cost, #strategie Sports Direct, #centre fitness Sports Direct , #Stiri Companii