Firmele mijlocii vor aduce un nou val de crestere a pietei de outsourcing

Marti, 15 Aprilie 2014, ora 16:03
2066 citiri
Firmele mijlocii vor aduce un nou val de crestere a pietei de outsourcing

Externalizarea serviciilor de catre companiile medii va genera noul val de crestere a pietei de outsourcing pe termen mediu, conform unei analize realizate de compania americana CGS.

Din ce in ce mai multe firme mijlocii atat din Romania, cat si din regiune decid sa isi externalizeze o serie de servicii pentru a-si acoperi deficitul de resurse specializate si pentru a-si reduce costurile.

"In perioada in care fenomenul de outsourcing lua amploare la nivel global, respectiv in anii 1980-1990, acesta reprezenta in primul rand un model prin care companiile mari urmareau sa isi scada costurile. Acum insa externalizarea este un mod de a face lucrurile mai eficient, la un nivel calitativ ce maximizeaza satisfactia clientilor si oferind acces la forta de munca specializata si flexibila. In plus, in prezent este randul firmelor mijlocii sa urmeze un proces de externalizare similar celui prin care au trecut majoritatea companiilor multinationale, desigur cu anumite diferente fata de cele din urma, diferente cauzate in primul rand de experienta diferita in ceea ce priveste tranzitia proceselor de business", a aratat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.

Externalizarea unor linii specifice de business din cadrul organizatiei a devenit o activitate comuna multor companii din industrii diferite- telecomunicatii, IT, utilitati, financiar-bancar, asigurari, farmaceutic etc.

Beneficiile principale ale firmelor care isi externalizeaza anumite activitati sunt reducerile de costuri si - de la caz la caz- centralizarea, standardizarea sau eficientizarea proceselor de business.

Recurgand la outsourcing, o firma va avea asigurat personalul specializat atat la nivel de executie, cat si la nivel de coordonare, beneficiind de flexibilitate in ceea ce priveste resursele umane, intrucat astfel pot fi usor sustinute operatiunile care au cereri sezoniere sau ciclice, pot fi alocate resurse suplimentare in functie de nevoi etc.

Departamentele si activitatile externalizate de companii merg de la salarizare si contabilitate la suport tehnic, vanzari, relatiile cu clientii etc. In ultima perioada exista in piata un trend puternic de externalizare a vanzarilor catre centrele de suport, arata analiza CGS. Principalul motiv este ca un contact center ajunge sa cunoasca foarte bine anumite verticale sau industrii si dezvolta in consecinta procese, abordari si traininguri de vanzari care ajuta la obtinerea unor rezultate foarte bune. Acest aspect genereaza o crestere a vanzarilor si profitabilitatii companiilor care isi externalizeaza vanzarile, acestea acoperind astfel un volum mai mare de clienti si reducand costurile.

"Prin externalizare, performantele de vanzari pot fi mult mai bine controlate si se asigura continuitate: de exemplu, daca o firma are intern o echipa de vanzari care nu performeaza, managerul are varianta de a angaja inlocuitori pe care trebuie sa ii scolarizeze, urmand o curba de invatare; in schimb, prin externalizarea vanzarilor catre un contact center, firma are un contract cu criterii de performanta foarte clare, pe care furnizorul este obligat sa le respecte, luand masurile necesare pentru a asigura continuitatea performantei ", a precizat Vladimir Sterescu.

Trecerea anumitor servicii catre un furnizor extern nu implica pierderea transparentei privind business-ul propriu. Dimpotriva, externalizarea poate oferi acces la aceleasi informatii si va ajuta relatiile cu clientii, deoarece un centru de suport- fiind specializat in aceasta directie- are un set de proceduri mai bine structurate pentru identificarea corecta a climatului in care activeaza clientul.

"In perioada curenta externalizarea reprezinta un trend de business, respectiv un punct esential in cadrul strategiei organizationale din cadrul multor companii, iar in urmatorii 2-3 ani firmele mijlocii vor fi cele care vor genera o mare parte din proiectele noi pe piata de outsourcing", a precizat Vladimir Sterescu.

De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
De ce prețurile produselor de pe Shein și Temu sunt atât de mici. Riscurile grave la care se expun cumpărătorii
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat, pe 23 aprilie, că urmează să investigheze platformele de comerț online chinezești Temu și Shein, făcând și o...
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, considerată una dintre cele mai sigure aplicații de mesagerie, anunță noi funcții de confidențialitate
Signal, aplicația de mesagerie cunoscută pentru protecția datelor utilizatorilor, anunță introducerea unor noi funcționalități care vor spori confidențialitatea utilizatorilor, în special...
#piata outsourcing, #companii mijlocii Romania, #externalizare servicii , #Stiri Companii