12 companii din 12 industrii diferite vor putea face parte din Elite Sales Group (grupa 1), prima actiune oficiala pentru solutionarea "provocarilor" unui om de vanzari, a unei companii, care are ca obiectiv cresterea cifrei de afaceri.
Cele mai multe sisteme de vinzare se bazeaza pe ideea ca vanzarea e, fundamental, intelectuala. Ca daca oferi suficient de multe argumente de tip caracteristici - beneficii, clientul va cumpara. Adevarul e ca toate achizitiile au o doza insemnata de emotii in ele, iar cele mai multe sunt pur emotionale. Uneori, decizia emotionala este ascunsa in spatele unei justificari de genul "mi-a spus instinctul", sau "m-am lasat ghidat de subconstient" - in realitate, vorbim tot de emotii.
Tom Hopkins trateaza pe larg frica de decizie, si concluzioneaza ca unul dintre rolurile vanzatorului e sa preia decizia, in locul clientului. Teoria lui Hopkins spune ca decizia e luata dinainte de vanzator, care executa, in secventa de vanzare, ulterior, un numar de trucuri, pentru ca sa-l determine pe client sa ia acea decizie, nefiind constient de aceasta operatie. In linii mari, aceasta este si teoria vanzarii vechi: operatia de influentare a celui din fata ta, pentru ca sa-ti preia gandurile tale initiale, si sa execute ceea ce doresti tu. E evident ca, in ziua de azi, aceasta definitie e mai curand potrivita pentru manipulare, si ca, odata aplicata, are dezavantajul ca nu poate genera o relatie pe termen lung.
Mai mult, partea emotionala a vanzarii este gresit dirijata inspre convingere -persuasiune, unic-sens. Toate eforturile de generare si calauzire de emotii se fac intr-o singura directie: aceea a convingerii clientului sa cumpere. Ratarea spectrului emotional al clientului determina secvente de vanzare fade, schematice, standard, fara sare si piper.
Ce este Elite Sales Group?
Este un program creat special pentru antreprenorii care vor sa treaca la urmatorul nivel in business, pus la dispozitie de Elite Business Women, comunitatea antreprenoarelor din Romania.