E.ON se va concentra mai mult pe o crestere organica si mai putin pe achizitii (Johannes Teyssen)

Marti, 02 Decembrie 2014, ora 16:20
1057 citiri
E.ON se va concentra mai mult pe o crestere organica si mai putin pe achizitii (Johannes Teyssen)
Foto: presalocala.com

E.ON se va concentra mai mult pe o crestere organica si mai putin pe achizitii, dupa ce compania germana a anuntat luni ca se va divizia in doua entitati in ideea de a renunta la centralele electrice si a se concentra pe energiile regenerabile si retele, a afirmat marti la Berlin directorul general Johannes Teyssen, transmite Reuters.

'Ambele companii vor avea ambitii globale' si vor fi extrem atractive pentru atractive. E.ON va beneficia mai mult datorita cresterii organice si mai putin de pe urma achizitiilor', le-a declarat jurnalistilor Teyssen, informeaza Agerpres.

Acesta a incercat sa atenueze temerile privind noua companie, care a fost denumita de unii analisti 'o companie de utilitati de rebuturi' - o comparatie cu evolutiile din industria bancara, unde activele neperformante sunt transferate in 'bancile de rebuturi' (bad bank).

Marti dimineata, actiunile E.ON inregistrau un avans de 1,4% la Bursa de la Frankfurt, dupa ce luni au urcat cu peste 4%.

Cea mai mare companie de utilitati din Germania a informat luni ca se va concentra pe energiile regenerabile, retele de distributie si servicii personalizate de imbunatatire a eficientei energetice, pentru a putea raspunde la modificarile de pe pietele energetice, progreselor tehnologice si cererilor venite din partea consumatorilor.

E.ON a precizat ca va pregati pentru anul viitor listarea unei companii aparute prin divizarea sa, urmand ca separarea sa se realizeze in a doua jumatate a lui 2016. Conducerea companiei a mai informat ca nu vor exista restructurari de personal, dar ca aproximativ 40.000 din angajatii sai vor ramane la grupul mama si restul 20.000 se vor alatura noii companii.

Prin renuntarea la activele de producere a energiei, E.ON va parasi un sector care a fost afectat de decizia autoritatilor germane de a incuraja dezvoltarea energiilor regenerabile prin tarife care defavorizeaza termocentralele si centralele nucleare. In ultimii sase ani, valoarea de piata a E.ON a scazut cu aproape trei sferturi, pana la 29 de miliarde de euro, de la un record de peste 100 de miliarde de euro in 2008.

E.ON este prezent si pe piata din Romania, unde are peste 2,8 milioane de clienti in jumatatea de nord a tarii, carora le furnizeaza gaze naturale si energie electrica.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Un alt obiectiv al Green Deal pare să fie lăsat uitării: Ponderea transportului rutier de mărfuri a crescut în zece ani
Comisia Europeană își propunea, prin Green Deal, ecologizarea transportului de marfă, prin urmare, atragerea a cât mai multe companii de transport de marfă pe calea ferată. Însă în...
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
De ce a renunțat Alfa Romeo la numele "Milano" pentru un nou SUV. Care este noul nume ales de companie
Producătorul auto Stellantis a cedat după o confruntare cu autoritățile italiene și a redenumit SUV-ul al cărui nume a fost contestant. Alfa Romeo Milano a stârnit controverse imediat după...
#E ON crestere organica, #E ON companie germana , #Stiri Companii