Cum sa transformi cumparatorii in clienti fideli: 5 metode

Luni, 14 Februarie 2022, ora 18:53
519 citiri
Cum sa transformi cumparatorii in clienti fideli: 5 metode
FOTO: unsplash.com

In dezvoltarea unui business, nu este nimic mai important decat fidelizarea clientilor. Castigarea increderii unui client dupa o achizitie nu este deloc usoara, de aceea, fidelizarea reprezinta un proces complex care se desfasoara in mai multe etape.

Pentru ca aceasta strategie este indispensabila pentru bunul mers al unei companii, iti punem la dispozitie metode utile prin care-ti poti transforma cumparatorii in clienti fideli. Iata care sunt acestea si pe ce merita sa pui accent!

Dezvolta-ti businessul constant

Vrei sa indemni clientii sa revina la tine pentru cumparaturi noi? Este esential sa iesi din zona de confort si sa le oferi clientilor ceva nou, pentru a-i determina sa-ti fie alaturi cat mai mult timp. De pilda, in cazul unui magazin sau butic, reorganizeaza rafturile intr-un mod usor accesibil si monteaza difuzoare de parfum electrice, pentru un miros placut. Clientii isi vor aminti cu drag de experienta placuta din magazinul tau si pot reveni, pentru o sesiune de shopping.

In cazul magazinelor online, creeaza un site usor de parcurs, unde clientii sa gaseasca ceea ce-i intereseaza. Totodata, este vital sa oferi clientilor o modalitate facila sa returneze produsele. Cei mai multi cumparatori renunta la produsele adaugate in cos daca procedura de returnare este neclara sau inexistenta.

Ofera calitate, nu cantitate

Nu se poate vorbi despre fidelizarea cumparatorilor daca le pui la dispozitie produse sau servicii de slaba calitate. Desi pretul conteaza, multi clienti pun accent pe calitatea produselor. Poti castiga loialitatea consumatorilor si prin livrarile realizate la termen si prin pretul corect, raportat la serviciile pe care le oferi.

Indiferent de afacerea pe care o conduci, merita sa le prezinti cumparatorilor beneficiile produselor tale. Pentru un site cu haine sau incaltari, ofera descrieri clare, fotografii cu o rezolutie optima si categorii de interes, cu livrare, contact sau intrebari.

Impresioneaza cu fiecare comanda

Ca sa poti fideliza un client care s-a bucurat de produsele tale, impresioneaza-l cu fiecare comanda. De exemplu, ii poti introduce in colet un mesaj de multumire personalizat, scris de mana. Mai mult, poti adauga in comanda si mostre ale produselor similare, pe care clientii sa le incerce si sa le cumpere.

Cere feedback de la clienti

Desi poti considera ca iti faci treaba excelent in promovarea afacerii tale, nu ezita sa ceri feedback de la clientii care ti-au incercat produsele. Le poti trimite chestionare simple, in care sa-i intrebi de ce au optat pentru brandul tau, in favoarea concurentei.

Formularul de contact de pe site si sondajele sunt ideale pentru a masura satisfactia clientilor care vor simti ca parerea lor conteaza. Nu uita sa incurajezi clientii sa lase recenzii pe site sau pe retelele de socializare, unde te pot contacta inainte ca orice problema sa se transforme intr-o reclamatie. Fii transparent si te vei bucura de increderea clientilor, intr-o perioada scurta de timp.

Pune la dispozitie un sistem de fidelizare util

Nu in ultimul rand, este foarte important sa pui la dispozitia cumparatorilor un sistem de fidelizare util. Astfel, ai sansa sa oferi vouchere cu reduceri pentru cumparaturile viitoare. Daca oamenii sunt multumiti de produsele pe care le comercializezi, vor avea un motiv in plus sa revina la brandul tau.

Poti lua in calcul si sistemul de rasplatire a fidelitatii clientilor. Ofera mici premii, produse sau servicii gratuite, care nu dau gres niciodata. Daca ai un business care presupune comertul cu amanuntul, ar fi o idee buna sa dai si carduri de fidelitate.

Fidelizarea clientilor este o actiune extrem de utila, intr-o piata caracterizata de competitivitate. Pentru ca o afacere sa prospere, administratorul trebuie sa inteleaga nevoile si dorintele clientilor, ca sa-i convinga sa revina.

Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat (Bento) la Quarterly Report 3: ”Rezultatele din 2023 au fost un record pentru noi”
Radu Scarlat, Director General & Președinte al Consiliului de Administrație Bento, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de...
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Investiții inteligente în mobilierul pentru camera copilului
Când vine vorba de amenajarea camerei copilului tău, fiecare piesă de mobilier pe care o alegi joacă un rol crucial în crearea unui spațiu atât funcțional, cât și primitor. Mai mult...
#cumparaturi, #cumparatori fideli , #Stiri Companii