Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cum sa restructurezi afacerea pe timp de criza - Studiu Deloitte

Cum sa restructurezi afacerea pe timp de criza - Studiu Deloitte


Actuala etapa a crizei economice obliga companiile sa examineze extrem de critic structura de costuri, spre deosebire de etapele precedente ale recesiunii, arata o analiza publicata, miercuri, de Deloitte Romania.

"De aceasta data conducerea companiilor trebuie sa acorde o importanta deosebita echilibrului dintre necesitatea de a reduce costurile (deci, deseori, si numarul de angajati) pe de o parte, iar pe de alta parte, de a anticipa imperativele strategice pe termen mediu si lung. Sarcina este cu atat mai dificila cu cat in fiecare domeniu de activitate se pot construi nu unul singur, ci mai multe scenarii diferite ale evolutiei contextului economic in urmatorii ani", arata studiul.

Pana in prezent, multe companii s-au concentrat asupra transformarii si optimizarii functiilor suport (in principal resurse umane, departamentul financiar, IT). Chiar daca mai exista inca posibilitatea unor imbunatatiri incrementale, in linii mari, eficienta care poate fi generata de astfel de reduceri a fost obtinuta. Inevitabil, incepe sa apara necesitatea reducerilor la nivelul capabilitatilor si operatiunilor principale.

Evident, aceasta noua faza de reduceri este insotita de un nivel de risc incomparabil mai mare. Este necesar sa existe un mare grad de certitudine ca schimbarile efectuate la nivelul activitatilor cheie nu pun in pericol chiar ceea ce face succesul unei companii: eficienta sa operationala si calitatea produselor sau serviciilor furnizate, releva analiza.

Viitorul unui business este rezultatul unei decizii pe care managementul o ia astazi

"Companiile au nevoie de ceea ce in terminologia de specialitate se numeste redimensionare inteligenta. In continuare ne confruntam cu un mediu de afaceri dificil, evenimentele de peste hotare nu sunt dintre cele mai incurajatoare; viitorul unui business este rezultatul unei decizii pe care managementul o ia astazi. O asemenea decizie trebuie luata in mod strategic, informat, fundamentat pe criterii clare", explica Doina Patrubani, Director Deloitte Consultanta si expert in domeniul capitalului uman.

Redimensionarea inteligenta a unei companii depinde de cativa factori cheie, explica in continuare expertul Deloitte. Compania trebuie sa stie foarte bine ce doreste sa obtina in urma unui astfel de proces (sa aiba un obiectiv clar). De asemenea, trebuie sa detina si sa interpreteze cu acuratete date despre angajatii sai (cati oameni are in fiecare echipa, cum sunt organizati, care este rolul definit pentru fiecare, cum se masoara performanta, unde exista excedent si unde exista, poate, deficit de competente, unde se creeaza maximum de valoare, etc.).

Factorul X, necesar si in afaceri

Structura organizatiei trebuie sa decurga direct din strategia sa de afaceri, care - la randul sau, trebuie sa fie clara si transmisa in mod coerent tuturor angajatilor, indiferent de nivelul in ierarhie. Compania trebuie sa aiba un sistem foarte eficient de management al performantei si mai este necesar asa-numitul Factor X.

"Factorul X este acel ingredient care confera unicitate unei companii de succes. Poate fi instinctul privind evolutia sau tendintele pietei de profil, viziunea, maturitatea afacerii si a managementului, modul cum se obtine eficienta si productivitate, gradul de angajament si aliniere la strategie al personalului sau calitatile de lider de care da dovada directorul companiei', arata Doina Patrubani.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1249 ori