Comunicarea directa cu clientii tai este unul dintre atuurile companiilor de succes. Daca reusesti sa comunici eficient, atunci vei beneficia de cresterea cifrei de vanzari dar si o loializare mai mare a numarului de clienti. De aceea, toate companiile de succes investesc intr-un sistem CRM propriu, pe care il pot scala cu usurinta, in functie de nevoile companiei, pentru a putea comunica direct si eficient cu clientii lor.
Un sistem de CRM propriu te ajuta sa ai o comunicare mai eficienta intre departamentele companiei, dar si cu clientii. Prin intermediul CRM-ului echipa ta cunoaste mult mai bine nevoile clientului si va genera o satisfactie mult mai mare a acestuia in raport cu compania ta.
Cu ce te ajuta, concret, un sistem de CRM in comunicarea cu clientii tai.
Follow-up eficient
Echipa de vanzari este, de cele mai multe ori, ceea ce face diferenta pentru a reusi sa castigi un client nou. Insa, cu cat creste numarul de clienti, cu atat este mai dificil ca agentii tai sa se poata diferentia de competitie. Poti pierde foarte repede un client caruia i-a fost promis un telefon la o anumita ora, sau un follow-up, care nu se mai intampla.
Un sistem de CRM eficientizeaza activitatea echipei de vanzari, astfel incat sa fie eliminate erorile umane, dar si sa prioritizezi clientii in functie de importanta (prospect, client nou, client fidel etc.).
De asemenea, un sistem de CRM propriu iti ofera un avantaj major in fata competitie datorita faptului ca echipa de vanzari va putea crea campanii de automatizare conform propriilor proceduri si planuri.
Comunicare personalizata in functie de clienti
Conform Experian, brandurile care personalizeaza promotiile prin email obtin un numar unic de click-uri mai mare cu 29% si un CTR mai mare cu 49%. De altfel, 94% dintre companii sustin ca personalizarea comunicarii este esentiala pentru succesul business-ului.
Clientii sunt mult mai interesati de companiile si brandurile care trimit emailuri personalizate, fata de cele care trimit emailuri generale. Personalizarea emailurilor poate fi sub forma unor discount-uri in functie de produsele cumparate anterior, campanii de cross-selling si up-selling si altele.
Segmentarea - vinzi mai mult si mai eficient
Segmentarea reprezinta una dintre cele mai importante functii ale unui sistem CRM. Ofertele si procesul de vanzare au sanse mult mai mari de reusita, indiferent de canalul prin care comunici, atunci cand sunt de interes pentru clientii tai. Sunt multe modalitati prin care poti segmenta clientii, precum: locatia, varsta, industria sau comenzile din trecut.
Marketing automatizat
Automatizarea marketingului prin email iti asigura o comunicare mult mai buna cu clientii si prospectii. Un sistem CRM propriu, dezvoltat de o echipa cu experienta, iti garanteaza o conexiune constanta cu clientii tai, din momentul in care acestia iti dau consimtamantul pentru a primi emailuri din partea ta.
Marketingul automatizat prin intermediul unui sistem CRM propriu inseamna ca iti poti concentra resursele umane si financiare in dezvoltarea companiei, iar comunicarea cu clientii tai, atat cei potentiali, cat si existenti, este automata.