Compania McDonald's lanseaza tot mai multe oferte promotionale in Europa, in conditiile in care cresterea pe aceasta piata a incetinit.
Europa reprezinta cea mai mare piata pentru McDonald's, acoperind aproximativ 40% din veniturile si profitul operational al firmei americane, scrie The Wall Street Journal.
Afacerile McDonald's din Europa au inceput sa sufere in primavara lui 2012, iar in iulie au fost chiar in scadere. In august vanzarile au crescut cu 3,1%, dar sub asteptarile analistilor, de 3,3%.
Problemele au aparut in contextul unui climat economic european nefavorabil. Spre exemplu, in Germania, una din tarile europene cel mai putin afectate de criza, cheltuielile cu produsele alimentare si bauturi au scazut in 2011 cu 23% fata de 2001, de la 47,7 de miliarde, la 36 de miliarde de euro, conform datelor Asociatiei Germane a Hotelurilor si Restaurantelor.
Germania este cea mai mare piata europeana a lantului de restaurante fast-food, ca numar de magazine, si a doua, din punct de vedere al profitabilitatii.
Franta este tara din Europa care aduce cel mai mare profit pentru McDonald's.
Ofertele promotionale lansate includ cupoane care ofera un al doilea produs gratuit la cumpararea unui Big Mac sau a unei portii de Chicken McNuggets, meniuri "Eurosaver" sau diferite reduceri de pret.
McDonald's a avut o crestere semnificativa in perioada crizei, dar in ultima perioada aceasta crestere a inceput sa incetineasca.
Compania a atins pragul de 100$/ actiune la bursa in decembrie 2011, dar anul acesta actiunile sale au scazut cu 8,2%, pe fondul problemelor din SUA.