Cine cumpara televizoarele LCD sau cu plasma?

Luni, 17 Decembrie 2007, ora 10:28
1241 citiri
Cine cumpara televizoarele LCD sau cu plasma?

Pentru televizoarele LCD sau cele cu plasma, decizia de cumparare a consumatorilor este din ce in ce mai mult influentata de factori precum brandul si caracteristicile tehnice, conform unei cercetari de piata realizate de SNA Focus in perioada iulie 2006 - iulie 2007, pe un esantion de 325 000 de persoane din mediul urban.

Un rol important este detinut si de factorul cultural si de tendintele in materie de design, pentru categorii de consumatori interesati de achizitia unor produse care aduc un plus de valoare.

Televizoarele cu plasma au cunoscut o crestere remarcabila in ultimii ani. Procentul din populatia urbana care detine un televizor plasma a ajuns la 4%, fiind reprezentat de populatia urbana cu varsta cuprinsa intre 18 si 34 ani.

Estimarile vizand gradul de achizitie al televizoarelor LCD pentru 2007 se situeaza la 10% din populatia urbana.

62% din totalul celor care detin un televizor cu plasma sunt femei din mediul urban, cu varste intre 18 si 34 si venituri peste medie.

In plus, 5% din populatia urbana intervievata (460.000) si-a exprimat intentia de a cumpara un televizor LCD sau cu plasma in urmatoarele 12 luni.

In ceea ce priveste brandul ales in achizitia unui televizor, LG este preferat de consumatorii interesati cel mai mult de caracteristicile tehnice si de design .

Printre cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare sunt: brandul si caracteristicile tehnice (34%) si pretul (12%). Fata de anul 2006, caracteristicile tehnice au devenit mult mai importante in procesul de cumparare.

Un alt factor de decizie (in special pentru populatia cu varsta cuprinsa intre 35 si 54 de ani) este designul produsului cumparat si tendintele in design interior. Consumatorii isi aleg televizorul pentru a completa stilul caminului, asociind design-ul cu notiunea de stil si valoare.

Rosu si negru

Mai mult ca niciodata, culoarea a devenit un important factor de decizie in procesul de cumparare. Spre deosebire de alti factori, culoarea face apel la simturile consumatorului, avand rezonanta estetica si influente culturale.

Valoarea socio-culturala a culorii este determinata de contextul cultural in care este folosita.

Culoarea rosie este expresia vitalitatii, iar vitalitatea se exprima prin energie, pasiune, libertate, creativitate, inovatie. in cadrul caminului, rosul este incarcat de valoare expresiva si emotie intensa.

<b>Bloombiz.ro Newsletter </b>

Aboneaza-te la <a href=http://newsletter.vodanet.ro/gateway/?a=YT1CbG9vbWJpel8xMiZiW109aW5mb2Jsb29tYml6XzE4 target=_blank>newsletter-ul infoBloombiz</a> ca sa primesti in fiecare dimineata, prin e-mail, ultimele informatii legate de companii, afaceri, economie, piata imobiliara, plasamente financiare, cariere si lifestyle.

Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă (ONE) la Quarterly Report 3: ”Avem o creștere a vânzărilor din apartamente de 59% pe segmentul comercial”
Cosmin Samoilă, Directorul Financiar al ONE United Properties, a participat la cea de-a treia ediție a Quarterly Report, din 6 martie, eveniment marca Ziare.com, alături de partenerul principal...
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Un mare combinat din România, deținut de un miliardar rus, face concedieri masive: ”Vom oferi locuri de muncă vacante”
Peste 80 din cei 186 de angajaţi ai combinatului de alumină Alum SA din Tulcea vor rămâne fără locuri de muncă, începând de luni, a anunţat, joi, 28 martie, subprefectul judeţului...