Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Certificările ISO. De ce sunt atât de importante?

Certificările ISO. De ce sunt atât de importante?


Din ce în ce mai frecvent, companiile includ printre informațiile lor corporative sau, împreună cu numele și marca și sigla certificatelor pe care le dețin. Dar știți ce este un certificat de calitate? Cine îl acordă? Pentru ce este? Ce tipuri de certificari ISO există? Cum se obțin?

Standardul ISO 9001 stabilește nevoile pe care trebuie să le îndeplinească un sistem de management al calității. Este relevant pentru orice tip și dimensiune de companie și poate fi utilizat pentru: îmbunătățirea funcționării interne a companiei prin identificarea riscurilor și identificarea de acțiuni pentru gestionarea acestora, pentru scopuri contractuale pentru a ajunge la acorduri cu clientul.

Standardul ISO 14001:2015 stabilește regulile pe care trebuie să le respecte o companie sau o organizație pentru a construi un sistem de management de mediu. Cele patru avantaje principale ale respectării normelor standardului ISO 14001: 2015 sunt: reducerea cheltuielilor de gestionare a deșeurilor, economisirea de bani în utilizarea materialelor și a energiei, reducerea costurilor de transport și creșterea imaginii companiei.

ISO 45001 care înlocuiește OHSAS 18001 stabilește condițiile prealabile pentru un sistem de management al sănătății și securității la locul de muncă. Aplicarea sa permite oricărei organizații: să reducă accidentele la locul de muncă și să crească eficiența datorită recunoașterii, evaluării și controlului pericolelor legate de fiecare loc de muncă; să adopte și să promoveze o cultură preventivă prin încorporarea prevenirii în sistemul general al organizațiilor, să crească nivelul de conștientizare a responsabilității tuturor lucrătorilor pentru îmbunătățirea continuă a performanțelor de sănătate și siguranță la locul de muncă.

Există o serie de alte certificări ISO pentru domenii precum: alimente (ISO 22000), tehnologia informației (ISO 27001, ISO 20000), servicii sociale, transport și logistică (ISO 39001), sectorul auto (ISO 16949), aerospațial (ISO 9100) )), construcții, energie (ISO 50001), administrație publică, turism și agrement.

Ce avantaje aduce o certificare ISO 9001?

- organizarea internă și garantarea serviciului pentru clienți. La nivel intern al companiei, existența unui sistem de management al calității indică faptul că instrumentele și procedurile necesare sunt stabilite pentru a garanta standardul produsului sau serviciului final, precum și un sistem de feedback și îmbunătățire continuă;

- contracte cu mari companii multinaționale. Principalele companii solicită furnizorilor lor un angajament pentru cea mai înaltă calitate, un certificat de calitate ISO 9001 sau altele specifice pentru produsul sau serviciul pe care urmează să îl livreze;

- ofertele către administrațiile publice. Administrațiile publice, de stat, autonome și locale, mai frecvent, depind de companii sau organizații alternative pentru furnizarea de bunuri sau furnizarea de servicii;

- securitatea și distincția imaginii companiei și pentru viitorii clienți. Deținerea unui certificat de calitate transmite securitate, imagine excelentă și distincție pe piață concurenților, furnizorilor, clienților și viitorilor clienți.

Pentru a obține un certificat, este important să demonstrați unei entități acreditate, care certifică faptul că lucrurile se fac în conformitate cu standardul ISO pe care doriți să îl obțineți. Procedura constă în trei etape: documentare, evaluare și calificare. În cazul în care etapa de calificare este adecvată, se obține certificarea.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 108 ori
Citeste mai multe desprecertificari certificari iso