Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cererile de finantare pentru ajutoarele de minimis se inregistreaza online incepand din 16 august

Cererile de finantare pentru ajutoarele de minimis se inregistreaza online incepand din 16 august


Cererile de acord pentru finantare pe schema de ajutor de minimis vor fi inregistrate online, in perioada 16 august - 31 octombrie, de luni pana vineri, intre orele 08:30 - 17:00, in limita bugetului anual alocat schemei de 400 milioane lei, precizeaza un comunicat al Ministerului Finantelor Publice.

MFP a publicat pe site procedura de inregistrare online a cererilor de acord pentru finantare pe schema de ajutor de minimis. Dupa epuizarea bugetului anual alocat schemei, sistemul informatic va respinge cererile de inregistrare online.

Potrivit MFP, dupa completarea cererii si parcurgerea timpului necesar pentru procesarea/verificarea informatiilor, pana la sfarsitul zilei, sistemul va pune la dispozitie o recipisa de inregistrare a cererii care va contine toate datele transmise de intreprindere - ziua, ora, minutul si secunda la care a fost inregistrata online cererea de acord pentru finantare, precum si informatii privind perioada in care se poate depune/transmite la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice cererea de acord pentru finantare insotita de documentele justificative.

In urma validarii inregistrarii on-line a cererilor de acord pentru finantare, firmele trebuie sa le depuna, insotite de documentele justificative, sau sa le transmita prin posta sau alte servicii de curierat la Registratura generala a Ministerului Finantelor Publice.

MFP va publica zilnic, la ora 10:30, pe pagina web, lista cererilor de acord pentru finantare inregistrate on-line pana la finele zilei anterioare.

Legislatia privind acordarea ajutoarelor de minimis pentru investitiile realizate de intreprinderile mici si mijlocii (HG 274/2013) a fost modificata recent, in urma discutiilor cu reprezentantii mediului de afaceri.

Principalele modificari vizeaza extinderea cheltuielilor considerate eligibile prin includerea cheltuielilor legate de realizarea si achizitia de constructii avand ca destinatie prestarea altor servicii, eliminarea obligativitatii demonstrarii eficientei economice a intreprinderii solicitante de ajutor de minimis - in urmatorii 3 ani de la finalizarea investitiei - prin incadrarea in indicatorii prevazuti in cadrul studiului tehnico-economic, largirea sferei de documente care atesta dreptul pe care il are intreprinderea solicitanta de ajutor de minimis asupra terenului, in cazul realizarii de constructii, si asupra constructiilor care reprezinta locatia realizarii investitiei, in cazul achizitionarii de echipamente.

De asemenea, a fost modificat si Ghidul solicitantului. Cele mai importante modificari se refera la actualizarea in conformitate cu modificarile actului normativ, introducerea procedurii de inregistrare on-line a cererilor de acord pentru finantare, urmand ca ulterior validarii inregistrarilor, cererile de acord pentru finantare, insotite de documentele justificative, sa se depuna sau sa se transmita prin posta sau alte servicii de curierat la Registratura generala a Ministerului Finantelor, stabilirea criteriilor de selectie a cererilor de acord pentru finantare, in vederea asigurarii transparentei procesului de solutionare.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Agerpres
Articol citit de 1423 ori