Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Avantajele digitalizării în HoReCa

Avantajele digitalizării în HoReCa


Afectați de pandemie, precum și de costurile asociate crizei energetice, uneori, chiar și de dificultățile legate de transport și de capriciile climei, antreprenorii din domeniul HoReCa ce au pus accent pe digitalizare au reușit nu doar să reziste pe o piață unde concurența este acerbă, dar și să realizeze profit și să-și facă un renume. Și profitul, și renumele reprezintă garanții certe ale succesului pe termen lung. În aceste condiții, merită punctate câteva dintre cele mai importante beneficii ale digitalizării, într-o lume care pune din ce în ce mai mult accent pe eficientizare și pe reducerea costurilor, dar fără a aduce prejudicii confortului și beneficiilor clientului.

Adaptarea la cerințele business-ului

Condiția esențială, din care decurg toate avantajele digitalizării, este adaptarea strictă la cerințele clienților. Pe de o parte, acestea trebuie să fie ușor de utilizat de către aceștia, dar și intuitive și accesibile angajaților. Necesități la fel de importante sunt fiabilitatea, oferta de update, mentenanța și asistența programelor digitale implementate. Nu în ultimul rând, o condiție importantă este ca implementarea unor programe inteligente să aducă informații utile atât clientului, cât și antreprenorului. Dacă primul va avea acces facil la oferte și la alte detalii care-l interesează, antreprenorul trebuie să obțină, cu ajutorul unui soft restaurant, de exemplu, economii și statistici utile, care să-i permită o adaptare rapidă și eficientă a ofertei de servicii la solicitări.

Alegerea programelor corecte și adecvate profilului unității HoReCa va permite antreprenorului să cunoască în timp real ritmul necesar aprovizionării (pe categorii de produse), orele de vârf și timpul de așteptare pentru onorarea solicitărilor primite, dar îi va oferi și o evidență clară a rezervărilor și anulărilor. În plus, aceste programe de soft sunt gândite astfel încât să se adreseze simultan clientului, care va afla totul, de la meniu la ingrediente și de la oferte până la promoții, dar și lucrătorului, căruia îi ușurează munca inclusiv în ceea ce privește partea de fiscalitate.

Automatizarea unor servici

HoReCa s-a confruntat și a avut importante dezavantaje ca urmare a lipsei forței de muncă. Situația în sine este complexă, iar cauzele care au dus la aceasta, multiple. Antreprenorii din domeniu au fost nevoiți să găsească soluții pentru a putea pune la dispoziția clientului servicii de calitate, inclusiv prin angajarea de forță de muncă din străinătate.

Digitalizarea a oferit posibilitatea automatizării unor servicii, fiind în continuare o alternativă. Deși factorul uman, în relația directă dintre angajat și client, este o necesitate în domeniul HoReCa, intervenția omului poate fi eliminată sau redusă, în unele segmente de activitate. Astfel, rezervările și preluarea cererilor venite de pe rețelele sociale sau din mediul online, automatizarea răspunsurilor, implementarea unui sistem de chatbot reprezintă soluții care funcționează și care sunt acceptate cu ușurință de clienți.

Automatizarea poate merge și mai departe: un soft inteligent poate ține evidența strictă și controlul proviziilor, poate realiza liste predefinite pentru necesarul de alimente, apă, vin, sucuri, inclusiv detergenți, produse de curățenie și așa mai departe, în funcție de specificul activității, toate acestea eliminând intervenția umană directă și constantă.

Tranziția în online

În mod cert, pentru HoReCa, perioada pandemică a avut un impact nefast și a generat pierderi substanțiale. Cu toate acestea, antreprenorii din domeniu au învățat una dintre cele mai importante lecții ale unui business de succes: adaptarea rapidă la nevoile clientelei și la cerințele pieței. Cu cât această adaptare a fost mai rapidă, cu atât afacerea a fost mai profitabilă.

Una dintre strategiile de succes și care continuă să aducă beneficii a fost tranziția în online și prezența activă în spațiul virtual. Indiferent că a fost vorba de magazine online, de promovare și autopromovare, de campanii de advertising online sau de pledoarii ale influencerilor, fiecare în parte a adus avantaje.

Mediul online a permis realizarea cu mult în avans a rezervărilor, indiferent că a fost vorba despre cele pentru cazare, catering sau restaurant, a dat libertate clienților să-și spună părerea și să interacționeze între ei, iar asta a dus nu doar la fidelizare, ci și la atragerea de noi clienți. Evident, de fiecare dată, prima condiție a fost și este aceea a calității serviciilor și a menținerii lor la un nivel ridicat constant, aspect principal al unei afaceri de succes în oricare dintre secțiunile HoReCa.

Digitalizarea domeniului aduce doar beneficii, atât pentru întreprinzător și angajații lui, cât și pentru clienți. Nu există activitate care să nu beneficieze de pe urma avantajelor pe care le aduce un soft inteligent, atâta vreme cât acesta este adecvat, fiabil, ușor de implementat, intuitiv și accesibil.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 431 ori