Evenimentul Angajatori de TOP va avea loc pe 25-26 martie la Sala Palatului si reuneste 100 de companii si 5000 de joburi.
Editia din aceasta primavara este una aniversara pentru evenimentul din Bucuresti. 20 de editii, respectiv 10 ani prin care cel mai mare targ de cariera a adus fata in fata candidati determinati sa isi construiasca o cariera de succes si companii multinationale cu planuri importante de recrutare.
Angajatorii au planificat o crestere cu 25% la capitolul pozitii deschise in comparatie cu editia din toamna 2015.
Editia din martie a evenimentului se remarca printr-o diversitate a oportunitatilor de cariera. Cele 100 de companii provin din peste 14 domenii de activitate, de la IT&C (35%), Servicii si BPO (18%), Financiar-Bancar (15%), FMCG (9%), Retail (8%), Audit si Consultanta (5%), Inginerie si Auto (4%), Recrutare (3%), Farma (1%), Logistica si Transporturi (1%), Alte domenii (1%).
"Daca in primii ani dupa criza piata muncii era destul de polarizata - cu o serie de industrii foarte active (Ex. BPO, IT) si industrii aproape absente (Ex. Constructii), incepand de anul trecut am observat o diversificare mult mai mare a oportunitatilor de cariera.
Anul acesta nevoia de recrutare reuseste sa acopere aproape toate industriile de activitate, de la: FMCG, IT, Telecom, Retail, Farma, Inginerie, Servicii, BPO, Banking, E-commerce, Asigurari, Audit si Consultanta.
In plus, alaturi de paleta variata a industriilor, piata fortei de munca a capitalei este caracterizata si de numarul mare de oportunitati disponibile pentru diferite niveluri de pregatire, de la profesionisti, pana la entry-level si studenti" a declarat Cristina Caratas, Project Manager Angajatori de TOP Bucuresti.
Peste 1400 de joburi adresate candidatilor cu nivel mediu de experienta. Oportunitatile de cariera deschise de companii sunt adresate atat profesionistilor, 17% dintre joburi sunt pentru candidatii senior, 28% sunt pozitii middle-level, in timp ce 56% sunt pentru candidatii entry-level.
Cei care au un nivel mediu de experienta, pot aplica la peste 1400 de oportunitati de cariera, iar cateva exemple de astfel de joburi sunt: Marketing&Sales Consultant, Finance Analyst, Digital Analyst, Call Center Agent, Sales Support Specialist, Business Analyst, Web Application Developer, Product Marketing Manager, Android Software Developer, Quality Automation Engineer, Brand Manager, Software Development Engineer, Electronic Engineer, Senior Accountant, Recruitment Specialist, HR Strategic Specialist etc.
Orasele pentru care companiile recruteaza. 97% dintre companiile care participa la Angajatori de TOP pe 25-26 martie au pozitii deschise in Bucuresti.
Printre cele 100 de companii participante sunt si angajatori care au planuri de relocare pentru candidatii pe care ii vor intalni in cele 2 zile ale evenimentului. Astfel, cateva dintre orasele unde companiile fac recrutari sunt: Timisoara (27%), Brasov (24%), Cluj-Napoca (21%), Iasi (18%), Arad (15%), Ploiesti (15%), Sibiu (15%), Oradea (12%), Targu-Mures (9%), Bacau (6%) si in alte orase mici si medii cu potential de angajare.
Joburi si proiecte la nivel international. Companiile care participa la Angajatori de TOP sunt companii cu planuri de recrutare la nivel international. 33% dintre angajatori pun la dispozitie pozitii prin intermediul joburilor sau a proiectelor pe care le au in diferite tari din Europa, unde o parte dintre angajati vor fi relocati pentru o perioada determinata sau definitiva.
Tari precum: Suedia, Franta, Marea Britanie, Serbia, Croatia, Norvegia, Suedia, Belgia, Austria, Cehia sau Estonia sunt cateva dintre "destinatiile" in care pot acumula experienta la nivel global candidatii care vor fi recrutati in cadrul Angajatori de TOP.
Cateva dintre companiile cu planuri de recrutare la nivel international sunt: Allianz Worldwide Partners Romania, Accenture, InCrys, ModuleWorks SRL, Vivre, Miele Tehnica, DB Schenker Global Sevices Europe, Playtika Romania, Stefanini Romania, ProCredit Bank, Genpact Romania.
Pentru pozitiile deschise, vizitatorii pot aplica folosind un singur CV Barcode. Este o modalitate eficienta atat din perspectiva candidatilor, dar si a angajatorilor. Dupa crearea unui cont pe www.hipo.ro, candidatii isi pot completa CV-ul si au posibilitatea sa il descarce in format Barcode, CV pe care ulterior sa il printeze si sa aplice la joburile deschise de cele 100 de companii.
"Stefanini este un partener cu traditie al Angajatori de Top. Este cel mai important eveniment de acest gen care ne ofera posibilitatea de a ne intalni cu candidati pregatiti pentru care vom avea aproximativ 150 de posturi disponibile din zona suportului tehnic, specialisti pe infrastructura IT, dar si pozitii axate pe dezvoltare si testare software", Oana Calcan, Recruitment Coordinator, Stefanini Romania.
"DB Schenker continua si in anul 2016 procesul de expansiune al SSC-ului din Bucuresti (Shared Services Center). Anul acesta ne dublam fortele avand ca obiectiv integrarea unui numar de aproximativ 200 de tineri absolventi si profesionisti. Oamenii sunt cei care ne definesc cultura si suntem mandri sa fim caracterizati de diversitate" - Ionut Preda, Recruitment Specialist, DB Schenker.
Pe langa oportunitatile de cariera, in cadrul evenimentului vor avea lor o serie de workshopuri si conferinte pe diferite domenii, in cadrul carora vor fi prezentate informatii despre structura companiei, proiectele in desfasurare, competentele si abilitatile cautate de angajatori, evolutie profesionala, planurile de crestere etc.
Participarea la workshopuri si conferinte este gratuita, iar cei interesati pot afla mai multe detalii pe hipo.ro.
Cum sa se pregateasca candidatii pentru interactiunea cu angajatorii? Companiile le recomanda studentilor si celor care sunt la inceput de cariera sa aiba un plan conturat legat de ce isi doresc, sa participe la stagii de practica si sa isi dedice timp studiul individual.
Este important sa manifeste seriozitate si motivare inca din cadrul interviului de preselectie, iar asteptarile sa fie realiste intrucat totul se invata si se construieste pas cu pas si trebuie sa acorde timpul necesar acestui proces de invatare.
Pentru cei cu experienta, companiile apreciaza profesionalismul inca de la primul contact (CV-ul) discutia din cadrul targului si interviului, abilitatile de comunicare (claritate, coerenta, ascultare activa, etc), motivatie, raspunsuri concrete referitoare la experienta anterioara, sa vina cu intrebari despre posibilitatile de dezvoltare oferite.
Accesul la eveniment este gratuit in baza preinscrierii pe www.hipo.ro si va fi permis vineri, 25 martie, in intervalul 10:00-18:00 si sambata, 26 martie, in intervalul 10:00-17:00, la Sala Palatului.