Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

5 tactici de fidelizare a clientilor magazinelor online

5 tactici de fidelizare a clientilor magazinelor online


Visul oricarui proprietar de magazin online este sa obtina cat mai multe achizitii. Una dintre cele mai intalnite modalitati de a genera vanzari este promovarea pe retelele sociale, ce presupune insa un buget ridicat.

CONVERTIMO, agentia de marketing digital infiintata in anul 2019, a creat un top al unora dintre cele mai eficiente metode de fidelizare a clientilor pentru magazine online.

Fidelizarea clientilor reprezinta o metoda eficienta si necostitisoare prin care sunt generate vanzari semnificative, pe termen lung.

Iata cele 5 TACTICI prin care ii vei determina pe clientii existenti sa se reintoarca pe site-ul tau:

1. NEWSLETTER

Persoanele care au efectuat cel putin o achizitie pe site-ul tau stiu deja cine esti, au o parere despre calitatea produselor tale si sunt interesati de brand-ul tau, dat fiind faptul ca si-au exprimat acordul de a ramane in baza ta de date. Astfel, newsletterele trimise catre acesti clienti au o putere mare de conversie.

Subiectele pe care le poti aborda in campania ta de newsletter: produse noi adaugate pe site, oferte, reduceri, concursuri, testiomaniale, persoane care au influenta in mediul online si care au incercat produsele tale.


2. THANK YOU LETTER

Fie ca o trimiti in mod traditional in interiorul coletului ori online pe adresa de e-mail, scrisoarea de multumire pune accentul pe experienta pe care o oferi clientului tau. Gesturile de apreciere au rolul de a consolida relatia cu clientul, astfel incat magazinul tau online va deveni prima optiune pentru urmatoarele lui achitizii.

Poti trimite scrisori de multumire clientilor atunci cand realizeaza achizitii pe site sau cand iti ofera feedback.


3. PUNCTE DE FIDELITATE

Tactica prin care iti determini clientii actuali sa se angajeze intr-un parteneriat cu tine prin intermediul caruia vor realiza achizitii cu scopul de a obtine acel total de puncte care le va oferi o recompensa.

Spre exemplu, 5 puncte de fidelitate inseamna 5 Lei, iar acumularea a 50 de puncte ii permite clientului sa utilizeze cei 50 de Lei la achizitionarea oricarui produs la alegere. Acesta va simti ca o parte din banii cheltuiti pe produsele din magazinul tau online se reintorc la el.


4. VOUCHER CADOU

Voucher-ul reprezinta o forma de recompensa care ii determina pe clienti sa se reintoarca pe site-ul tau si pentru alte achizitii. Poti oferi vouchere prin care sa oferi o anumita suma ori X% reducere la urmatoarea achizitie pe care clientul o realizeaza pe site-ul tau.


5. REDUCERE LA A DOUA COMANDA

Aceasta tactica este una dintre cele mai eficiete metode cu ajutorul caruia vei genera comenzi imediate deoarece ii determina pe clienti sa aleaga tot produsele tale pentru urmatoarea achizitie in determinetul competitorilor tai, pentru a beneficia de reducerea acordata.

In ceea ce priveste reducerile de orice tip pe care le vei aplica, nu uita ca trebuie sa stabilesti o data limita la care oferta va expira astfel incat sa motivezi clientii sa realizeze achizitia intr-un timp cat mai scurt.

Indiferent ca pui in aplicare toate cele 5 tactici prezentate, fie ca alegi doar cateva dintre ele, trebuie sa tii cont intotdeauna de experienta de cumparare de care doresti sa aiba parte clientul tau atunci cand achizitioneaza si primeste produse de pe site-ul tau.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 725 ori