Vorbitorii de limbi nordice si olandeza sunt cei care primesc salariile cele mai mari in industria de call-center romaneasca, pentru pozitiile de entry level acestia primind un salariu situat intre 1.450-1.900 Euro brut pe luna, in functie de toate abilitatile solicitate pentru fiecare post in parte, arata o analiza realizata de compania americana CGS.
In topul celor care au cele mai avantajoase salarii din call centere se afla, de asemenea, vorbitorii de germana, portugheza sau limbi central-europene, cu o medie de 850-1.200 Euro brut pe luna.
"Salariile acordate angajatilor care cunosc limbile straine mentionate anterior ajung la acele niveluri in primul rand intrucat vorbitorii respectivi sunt greu de gasit pe piata muncii, iar noi avem cereri pe aceste segmente din partea companiilor-clienti pentru care furnizam serviciile de outsourcing.
In plus, in general solicitam acelorasi angajati inclusiv dezvoltarea unui anumit set de competente suplimentare (cel mai adesea tehnice), pe baza trainingurilor sustinute in firma impreuna cu companiile beneficiare; desigur ca ajungem astfel la un profil de angajat care trebuie retribuit pe masura", a precizat Vladimir Sterescu, Country Manager CGS in Romania.
Companiile care doresc sa isi externalizeze o serie de servicii (precum suportul tehnic, relatiile cu consumatorii, vanzarile etc) devin clienti ai call centerelor, astfel incat pe functiunile mentionate lucreaza angajati care trebuie sa interactioneze cu persoane din intreaga lume.
Angajarea vorbitorilor de limba germana pune cele mai mari probleme, intrucat standardele solicitate ca si cunoastere a limbii vorbite sunt foarte ridicate si trebuie sa fie completate de diferite aptitudini tehnice, asa incat selectia este foarte riguroasa. Cunoscatorii de poloneza, ceha, olandeza si suedeza sunt, de asemenea, in topul candidatilor greu de gasit pe piata muncii.