Zonele de entertainment si retailul de articole sportive, pe lista celor mai mari extinderi in 2013

Miercuri, 05 Martie 2014, ora 18:52
1751 citiri
Zonele de entertainment si retailul de articole sportive, pe lista celor mai mari extinderi in 2013

Zona de entertainment din centrele comerciale detinute in Romania de Argo Real Estate Opportunities Fund (ARGO), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail din tara, a inregistrat per ansamblu, in 2013, cea mai mare crestere procentuala ca suprafata (68%) fata de anul anterior.

Pe locul al doilea se afla aria dedicata retailului de articole sportive, care anul trecut s-a extins per ansamblul centrelor comerciale ARGO analizate cu 50% comparativ cu 2012, in principal ca urmare a deschiderii noului magazin Decathlon din Shopping City Sibiu; in primavara anului 2014, dupa inaugurarea magazinului Decathlon din Shopping City Suceava, suprafata totala de profil se va majora cu inca 18%.

"Aceste varfuri de crestere ne indica pe de o parte segmentele care aveau un potential de dezvoltare in orasele respective, conturandu-se in final un mix de retaileri mult mai bine adaptat cerintelor publicului parcurilor de retail respective. Pe de alta parte, se reconfirma un trend in ceea ce priveste rolul in crestere al centrelor comerciale ca optiuni de petrecere a timpului liber; desigur ca mall-urile se preteaza activitatilor de entertainment mult mai bine decat parcurile de retail (cum sunt locatiile ARGO), dar si acestea din urma trebuie sa tina pasul si sa se adapteze tendintelor de pe piata", a aratat Graham Kilbane, COO ARGO.

Pe locul al treilea, magazinele de lenjerie intima si ciorapi

Pe locul al treilea ca si crestere procentuala a suprafetelor inchiriate se afla magazinele de lenjerie intima si ciorapi, care in 2013 au ocupat in centrele comerciale ARGO cu 43% mai multi metri patrati decat in anul 2012.

Cafenelele si restaurantele s-au extins, de asemenea, anul trecut, suprafata pe care acestea au inchiriat-o in centrele comerciale ARGO crescand cu 31% comparativ cu anul anterior; evolutia s-a datorat cresterii spatiilor de profil din Era Shopping Park Iasi, precum si deschiderii unor noi unitati in Shopping City Sibiu.

Magazinele de optica medicala, farmaciile, electronicele, decoratiunile interioare si produsele pentru casa s-au aflat, de asemenea, intre retailerii care s-au extins per ansamblu, anul trecut, in centrele comerciale ARGO din Romania.

"Desigur ca au fost si segmente ale caror suprafete au stagnat ori s-au restrans anul trecut, ca urmare a retragerii de pe piata din Romania a unor retaileri internationali (de exemplu Sprider) sau din cauza reducerii suprafetelor inchiriate de catre unii dintre retailerii existenti. Contractele de inchiriere semnate anul trecut de centrele noastre comerciale au implicat insa suprafete mai mari decat cele eliberate de alti retaileri, asa incat parcurile de retail detinute de ARGO in Romania au inregistrat in 2013 cresteri ale gradului de ocupare: Era Shopping Park Oradea a ajuns la 92%, Shopping City Sibiu la 96%, Shopping City Suceava va avea o rata de ocupare de 99% dupa deschiderea noului magazin Decathlon, iar gradul de ocupare al Era Shopping Park Iasi este de 97%", a precizat Kilbane.

Ce sectoare si-au restrans anul trecut suprafetele

Intre sectoarele care si-au restrans anul trecut suprafetele inchiriate in locatiile ARGO s-au aflat, de exemplu, parfumeriile; centrele de vanzare a presei si magazinele de suveniruri si-au diminuat cel mai mult (procentual) spatiile inchiriate per ansamblu in centrele comerciale ARGO, respectiv cu 38% comparativ cu 2012.

Evolutiile pe termen mediu (respectiv pe perioada 2011- 2013) confirma anumite trenduri - de exemplu, suprafetele inchiriate de cafenele si restaurante, precum si cele dedicate entertainment-ului au crescut in fiecare dintre ultimii doi ani in parcurile comerciale ARGO.

"Cresterea gradului de ocupare a fiecarui centru comercial constituie, desigur, un obiectiv permanent al oricarui proprietar de centre comerciale, dar "reteta succesului" este in mod clar legata de modul in care mixul de retaileri raspunde cerintelor pietei pe care o acopera si acesta este aspectul pe care urmarim constant sa il optimizam, asa incat si contractele de inchiriere pe care le avem in vedere pentru anul curent urmaresc aceasta linie", a mai spus Graham Kilbane.

Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android. Despre ce este vorba
Google a lansat recent noi funcții pentru ecosistemul Android, proiectate să îmbogățească experiența utilizatorilor pe dispozitive mobile, tablete, smartwatch-uri și sisteme auto....
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Vești bune pentru utilizatorii iOS! Apple vrea să introducă două opțiuni noi de culoare pentru seria iPhone 16
Apple se pregătește să aducă pe piață modelele iPhone 16 Pro și iPhone 16 Pro Max în două noi opțiuni de culoare: Desert Titanium și Titanium Grey, potrivit ultimelor informații...
#centre argo, #magazine centre comerciale, #argo magazine , #Retail