Wal-Mart, nepregatit in fata amenintarii online: Amazon fura clientii

Marti, 20 Martie 2012, ora 18:13
1701 citiri
Wal-Mart, nepregatit in fata amenintarii online: Amazon fura clientii

Wal-Mart este tot mai amenintat de expansiunea Amazon. Daca lantul de magazine Wal-Mart s-a bazat ani la randul de avantajul pe reticenta clientilor sai la cumparaturile online, se pare ca Amazon devine tot mai tentant pentru consumatori.

Acum, lantul de magazine este nevoit sa isi puna la punct, in timp record, operatiunile online, care nu au reprezentat o prioritate in trecut.

Acum 5 ani, cel mai mare lant de retail din lume nu isi facea griji in privinta celui mai mare retailer online. La urma urmei, doar un sfert din consumatorii Wal-Mart faceau cumparaturi de pe Amazon.com, potrivit unei analize Kantar Retail. Acum insa, numarul lor s-a dublat, scrie Bloomberg.

Pe de-o parte, publicul tinta al hipermarketurilor Wal-Mart, reprezentat de vantorii de promotii, cu venituri anuale sub 50.000 dolari, sunt mai informati asupra produselor pe care le achizitioneaza. Pe de alta parte, valul de clienti care s-a orientat catre Wal-Mart in timpul recesiunii, redescopera acum Amazon.com, potrivit lui Bryan Gildenberg, analist al Kantar Retail.

"Dintr-un rival de nisa, Amazon.com s-a transformat intr-o forta care are puterea de a reinventa industria. Tinerii sunt tot mai receptivi la noua tehnologie, chiar daca ingroasa randurile somerilor", a declarat analistul.

Schimbarea de comportament a clientilor Wal-Mart si expansiunea Amazon i-au determinat pe sefii de la Wal-Mart sa monitorizeze tot mai atent retailerul online.

"Amazon este in vizorul nostru, compania de e-commerce fiind in SUA un competitor important", a declarat Jeremy King, director al Wal-Mart.

Subestimarea mediului online, o greseala

Ani la randul, operatiunile online ale gigantului Wal-Mart au fost umbrite de preocuparea fata de rivalii "din mortar si caramida". Compania a incercat sa externalizeze dezvoltarea unui site de vanzari online, insa se pare ca nimeni nu a gasit pana acum o solutie in acst sens. Anul trecut, vanzarile online totalizau doar 2% din venituri, potrivit analizei Kantar.

Intre timp, Amazon se misca repede, orientandu-se catre zona de larg consum, care a consacrat Wal-Mart.

In ultimul an fiscal, Amazon a inregistrat o crestere de 41% a veniturilor, fata de cele opt procente ale Wal-Mart. In plus, actiunile Amazon s-au apreciat cu 15% in ultimele 52 de saptamani, in timp ce actiunile Wal-Mart, cu 18%.

Anul trecut, Wal-Mart a fost destinatia preferata de consumatori pentru cumparaturile din preajma sarbatorilor, desi numarul clientilor a scazut cu 6% in ultimii trei ani. In schimb, Amazon vine din urma cu o crestere de 8% pe aceasta nisa, avand toate sansele ca in 2012 sa atraga cei mai multi cumparatori in preajma sarbatorilor, potrivit Kantar.

Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul roman da cu o mana, dar ia cu doua, mai ales ca vrea sa creasca taxele din nou in 2025
Guvernul a aprobat o schema de ajutor de stat pentru activitati productive si pentru industria prelucratoare, o schema mult asteptata pentru mediul de afaceri, in valoare de 500 de milioane de...
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Schimbări în topul orașelor unde trăiesc cei mai mulți miliardari. În prezent, există 3.279 de super-bogați la nivel global
Mumbai a devenit capitala asiatică cu cel mai mare număr de miliardari, depăşind Beijingul, potrivit unei liste a bogaţilor la nivel mondial, realizată de Hurun Research Institute, transmite...
#clienti Wal Mart Amazon, #Wal Mart Amazon, #Wal Mart online , #Retail