Magazinele britanice de lux Selfridges au readus in actualitate, in plin sezon de reduceri, "sala linistii", un spatiu in care oamenii se pot izola de iuresul cumparaturilor si care a fost gandit acum un secol de fondatorul acestor magazine, Harry Gordon Selfridge.
Sala tocmai a fost inaugurata in cadrul campaniei "No Noise" (Fara zgomot), prin care, aceste magazine situate pe Oxford Street din Londra, doresc sa ofere "momente de pace si de liniste intr-o lume care ne bombardeaza cu informatii si stimuli", arata, vineri, EFE.
Odata cu aceasta sala pentru izolare si reflectie, initiativa include mesaje de meditatie concepute de un calugar budist, pentru a-i ajuta pe cumparatori sa infrunte cu calm aceste zile de mare consum, precum si retragerea logo-ul Selfridges de pe cunoscutele sacose galbene pentru ca londonezii sa se concentreze asupra a ceea ce este important: cautarea calitatii.
"Sala linistii", dotata cu o banca situata de-a lungul celor patru pereti, permite odihna, fara limita de timp, intr-o ambianta sobra si slab iluminata.
Pentru a ajunge in aceasta oaza de pace, cumparatorii sunt obligati sa se desparta de incaltaminte, telefoane mobile si alte distractii tehnologice proprii secolului nostru, pentru a da frau liber mintii.
In pofida aparentei futuriste a proiectului, care incearca sa combata stresul actual, ideea are mai bine de un secol vechime si a fost aplicata de fondatorul acestor magazine, Harry Gordon Selfridge, in 1909, cu acelasi scop pe care si-l propune astazi.
Obiectivul propus atunci a fost acela de a le oferi cumparatorilor un loc retras in care sa se odihneasca de iuresul reducerilor si sa-si refaca fortele, dupa cum aminteste compania, intr-un comunicat.